Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg hadde veldig traumatisk fødsel som endte med tangforløsning og total ruptur grad 4 B ( dvs at kun slimmhinne var hel ). Har lest og hørt en del om komplikasjoner etter det og at mange kvinner sliter med diverse plager i flere månader etterpå. I går kveld skulle vi ha sex for alle første gang etter fødselen. Det er gått nesten 7 uker nå, jeg har egentlig ikke særlig store plager og vi ventet på det så lenge , så skulle vi gjøre et forsøk. Jeg var litt redd for å ha det vondt under samleien, alt var jo revet opp der nedde, ingen sa til meg at jeg skulle vente lengre enn de 6 ukene, men jeg hadde veldig rar, dum følelse at jeg kom til å revne opp igjen og blø i hjell ( mistet 2 liter blod under fødselen ) Så det ble forsøk, og vi var bare nødt til å gi oss før vi egentlig begynte.Brukte glidemiddel, siden jeg leste det kunne hjelpe, men det var bare så sårt , jeg kunne sverge at jeg kjente fortsatt stingene som skulle jo forsvinne av seg selv, var så redd for å ha det vondt at jeg ikke klarte å slappe av, og det gjorde ting bare verre. Nå sitter jeg her med følelse at jeg har fått ødelagt sexlivet mitt. At det kommer aldri til å bli bra igjen, jeg skal ha det vondt hver eneste gang vi prøver å ha samleie . Vi hadde det veldig godt før barnet vårt ble født, og var alltid fornøyed med sexlivet. Nå mister jeg alt håpet om at det noen gang blir bra igjen.. Er det noen her som har opplevd det på samme måte etter total ruptur? Ble det bedre? Tok det lang tid? Takknemlig for alle svar..
Lisa81 blittmamma! Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Hei, anonym! Å,jeg kjenner meg igjen.... Hadde den verste graden,der også slimhinnene var ødelagt. For det første vil jeg si at første gang vi prøvde oss endte det på samme måte. I tillegg var jeg sydd litt stramt, så det var et hinder der og. Jeg vet hvor vondt det er! Jeg kan selvsagt ikke si sikkert hvordan det vil gå med deg, men for oss var det veldig viktig å prøve oss fram gradvis. Vær forsiktige,og bruk mye tid (og glidemiddel!) Etter noen få ganger gikk det veldig bra! Når det gjelder stingene, så kjente jeg de lenge også, men merker ingenting til det nå. Det beste rådet jeg fikk av legen var å drive med knipeøvelser og prøve seg fram med sex så mye vi orket. Fordi all aktivitet "der nede" er trening og bidrar til å komme seg fortere. Ja, det tar litt tid.. Og JA det blir MYE bedre God bedring, og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Jeg hadde en normal fødsel, men revnet litt og ble dessuten klipt. Likevel sydde jeg bare noen få sting. Likevel kjenner jeg meg igjen i det du skriver. Vi prøvde å ha sex for første gang etter fødselen, litt over 6 uker etterpå, og det var sååå sårt og vondt at vi måtte bare gi opp. :-( Ble også veldig fortvilet.. Nå er det 8 uker siden jeg fødde, men jeg har ikke vågd å prøve igjen. Mannen min er veldig forståelsesfull og sier at vi skal prøve igjen når jeg føler meg klar for det, men er veldig leit likevel. Savner et godt sexliv, og håper at det kan bli som før med tiden!
Mini2007 Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Heia:) Jeg og var så uheldig og hadde total ruptur. I begynnelsen var det ikke kjekt med sex, hadde samme følelse som deg, trodde stingene (som ikke var der) skulle revne osv.var og veldig sår lenge, men bare ta tiden til hjelp og ta det sakte, nå er tulla mi 4 månder, og sexlivet er like bra som det var før fødsel. Det tar nok bare lenger tid når vi revner så fælt. sexlivet vårt var ikke på plass før ca 2-3 måneder etter fødsel, men opp med hodet, tror det ordner seg for de fleste:) lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå