Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Hvordan syns dere det er? Er det tøft økonomisk ? (tenker på svangerskapsstipendet..) Hvor mye tjener i såfall mennene deres? Ønsker ærlige svar Hilsen meg som vurderer studier OG planlegger barn:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 hei:) jeg er gravid og har termin til sommeren! både jeg og min samboer er studenter, men vi har begge en jobb ved siden.. vi klarer oss derfor veldig bra økonomisk:) nå som jeg er gravid har jeg i tillegg jobbet en del ekstra fordi det vil være det mest lønnsomme når jeg går ut i permisjon:) greit å ha en jobb ved siden der det er mulighet for ekstravakter slik at jeg som student kan sette meg opp på vakter på dager der skolearbeidet ikke er så krevende, samt ellers når jeg har tid og overskudd. Dette avhenger selvfølgelig på formen i svangerskapet, men jeg for min del har ikke vært noe kvalm og har derfor gjort akkurat det som passer meg:) Svangerskapsstipend har ikke jeg hørt om, hva er dette og for hvem??
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 mente stipend fra lånekassa etter at man har født. kan jeg spørre hvor store utgifter dere har i mnd? husleie/lån og slik..
3troll blir til 4troll Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 jeg har et 75% studie, så stipend og lån pr mnd ligger på rundt 5-6000 ,- Og etter hva jeg har forstått får man jo det samme som når man studerer i mnd når man mottar fødselstipendet ... så rik blir du nok ikke. Samboeren min jobber offshore , og tjener rimelig bra, men vi har det ganske tøft likevel...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 vi har kjøpt oss leilighet og bare den koster oss nærmere 8000 kr,dette er da kun nedbetalingen på lånet.. Utenom dette kommer bl.a strøm,husleie og mobilregning, bilån i tillegg.. vi har vel kanskje utgifter på ca 11 000 pr mnd tror jeg.. Men i og med at vi begge har en god arbeidsmoral så er ikke dette et problem- alt går på innstillingen og viljen:) å studere samtidig som en er gravid er overhode ikke no problem her i gården:) Og det tror jeg fungerer for alle som er innstilt på å gi litt ekstra for å klare å gjennomføre dette- litt stå-på-vilje:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 tjener mannen din bra da? (til deg i innlegget rett over)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 våre inntekter pr mnd varier en del i og med at vår faste stilling i jobben ikke er så høy, men at begge har mulighet til å sette seg opp ekstra! han jobber som assistent på skole,og for vikarjobber har han en timelønn på 170 kr-og det kommer jo veldig godt med:) vi har vel begge en inntekt på ca 5000 pr mnd i tillegg til stipendet! og i feriene jobber vi ekstra( for da er det jo skolefri) og da har vi også litt å gå på + at vi setter av litt penger hver mnd:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Tenkte å jobbe jeg også i studietiden. Hvor mye kan man tjene per mnd mens man studerer (for å kunne beholde lån og stipend) ? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Det er jeg usikker på, men tror grensen går på 114 000 på et år.. men som sagt veldig usikker!! andre som vet??
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 i så tilfelle så er jo det et bra beløp:) vet at man da får et beløp per mnd etter fødsel regna ut i fra hva man tjente. Altså i tillegg til fødselsstipendet. Stemmer ikke dette?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 er veldig usikker på alle disse ordningene selv om jeg har vært i kontakt med nav.. men ut i fra min situasjon så har jeg opparbeidet meg nok penger til at jeg får utbetalt det jeg gjennomsnittelig har tjent de 6 siste mnd( fra jobb) når jeg går ut i permisjon- dette i stedet for engangsstønad! men vet ikke om dette kommer i tillegg til fødselsstipend:/ hva inngår i fødselsstipendet egentlig? og hvor mye er det på? og så blir alt lånet mitt det året jeg har permisjon omgjort til stipend:) altså de 6000 jeg får utbetalt som lån og stipend blir da kun stipend:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 det jeg mener med fødselstipend er det du skrev i siste avsnitt, altså stipendet på 6000 per mnd.
snart mor til 3 Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 har termin en uke etter siste eksamen jeg mannen min er også student så lever på lånekassen...har egentlig en ekstrajobb,men har sålangt ikke vært i form til å jobbe noe særlig så om jeg får noe ekstra i permisjonspenger skulle jeg tvile på.. må jo ha tjent 63000 først?? og for å gjøre det før juni starter??neeh..tviler jeg på...
Axus' girlfriend Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Hei:) jeg er student og venter første barnet vårt 28.mars. Fødselsstippendet fra lånekassen er på ca 9000kr (100% student) - alt som stippend under permisjonen, og litt som lån ellers. I tillegg har jeg jobbet, sånn at jeg har tjent omtrent 6000kr i mnd. Dette får jeg i tillegg under permisjons tiden. Samboeren min jobber 100% og får utbetalt 18-20 000 kr. Utgifter..ja..hoff:) Lån på leilighet + utgiftene den innebærer (strøm, felles osv..) 8000kr Billån 5000kr i tillegg kommer også bensin, tlff, busskort osv. Så joda, det blir da litt. men lever fortsatt godt synes vi da:) Så dette tror jeg kommer til å gå bra. Er jo fortsatt noen ting man kan endre på og spare noen kroner. Feks: billigere tlfabonement, handle på andre butikk og følge med på tilbud osv,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå