Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 har fått beskjed om å ringe å bestille overtidskontroll på sykhuse,men aldri når...og glemte å spørre om det..hvor lenge over tid skal jeg ringe ?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 jeg trodde nå at man ble innkalt til sånn kontroll..men det er vel bare å ringe å spørre
mamman til snupp Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Legen ringte og bestilte for meg. Skal på kontroll 7 dager etter termin på Lillehammer, kontrollen ble bestilt dagen etter termin.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Fastlegen, som jeg gikk til svangerskapskontroller hos, bestilte vel time for meg mener jeg å huske. Men sykehuset (Ullevål) tok det veldig med ro og hadde ikke planer om å kalle meg inn til overtidskontroll før den 16. dagen etter dato for ultralydterminen (som var forskjøvet med nesten en uke ifht beregningene ifht menstruasjon og i tillegg i forhold til dagen jeg ble gravid, som jeg ikke var i tvil om). Det underlige med å sette opp time den 16. dagen, var de spesielle forholdene at jeg var førstegangsfødende over 35 år og GAIA-pasient med fødselsangst, altså ikke veldig beroligende for meg å gå så lenge på overtid med økende uro... (ingen spesiell omsorg fra sykehusets side på det feltet). Samtidig fant jeg informasjon på nettet, som viste at overtid medførte en betydelig økt risiko etter et visst antall dager... Heldigvis, fikk vi likevel time til overtidskontrollen et par dager tidligere - etter en del mas - og da ble jeg igangsatt på dagen, pga lite fostervann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå