Gå til innhold

100% sykemeldt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, da var det min tur!

Føles veldig rart egentlig... var jo ikke heeelt klar over at det var siste dagen min på jobb igår da jeg gikk derfra og til legen, men mistenkte det jo, så jeg var litt moody utpå dagen igår, og følte at det hele kom litt plums på!

Men: På den lyse siden: Nå er det snart jul! Jeg kan bake mine 7 sorter og pynte til jul uten noe stress og mas rundt meg.

Og som legen sa: Ikke sett deg ned i sofaen nå, Kom deg ut!

Da er det lettere å leve livet og nyte dagene uten å føle at en har dårlig samvittighet for at en koser seg og er sykemeldt på en gang...

I tillegg kan jeg slappe av akkurat når det passer meg!

Nydelig!!

God helg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si jeg ikke skjønner vitsen med å si en er sykmeldt som om det skulle være en belastning eller noe. Er ikke ment bare til deg dette, er flere her som liksom er overrasket over det når de blir det. Skjønner ikke hva som er så big deal....er da deilig å få lov og gå hjemme og slappe av???? En trenger det!!!

Skrevet

Klart det er godt! Kroppen trenger det jo!

Men som mange andre her inne, synes jeg det er hyggelig å dele ulike ting som man opplever gjennom svangerskapet!

Ha et fint svangeskap videre du også! Med eller uten sykemelding!

Skrevet

"Må bare si jeg ikke skjønner vitsen med å si en er sykmeldt som om det skulle være en belastning eller noe."

Er som regel en årsak til at man blir sykmeldt da, så det er ikke alle som ser på det som å gå hjemme og slappe av....

Skrevet

Ikke det jeg mente heller. Men folk sier det jo som om det er en uting. Virker liksom som det er noe å se ned på å være sykemeldt.

Skrevet

Okei, da misforstod jeg deg:)

Skrevet

Kan jeg spørre om hva du ble sykemeldt for siden du ikke var helt forberedt? Og hvor langt du er på vei?

Nyt førjulstiden hjemme og kos deg!

Sikkert fælt å si, men ønsker meg en sykemelding jeg også...

Men men. Skal vel klare det på et vis håper jeg

Skrevet

Jeg har termin dagen etter deg, og har jobb hvor jeg står hele dagen...

I tillegg har jeg 2 timer reisevei hver dag, så ryggsmertene og kynnere har begynt å dra seg på, spesielt når jeg er på jobb!

Har bare jobbet 25% den siste tiden, og trodde jeg skulle jobbe et par uker til iallefall... men nå får jeg tatt mer hensyn til meg selv og det er jo godt! Overskudd til å lage middag, ikke minst :-)

Snart jul! Deilig!!!

Synes du det er slitsomt å jobbe om dagen også, Cumulus??

Skrevet

Jeg har jobbet 60% fram til nå i ganske mange uker, og ble fullt sykemeldt på tirsdag. Da orket ikke jeg mer. Sliter med søvn og presser på no veldig på magen så har endel vondt...

Bare sykemeldt frem til fredag foreløpig, men tenkte å fortsette med det, 8 uker igjen imorra. Merker kroppen er sliten og er pes med en jobb hvos man står konstant hele dagen og mye av samme bevegelsene blir også veldig slitsomt for ryggen når man plutselig veier 15 kg mer ;)

Syns det er nydelig å kunne gå hjemme, ikke no dårlig samvittighet, vi trenger det, vi er jo ikke gravide mange ganger i løpet av livet, og nå mot jul er det jo litt koselig å dulle litt hjemme også ;)

Uansett er det ingen som takker oss for å stå på no ekstra på jobben og bli utslitte :)

Skrevet

Enig med deg!!!

:-)

Skrevet

Først et svar til anonym oppi her.. Jeg skjønner utrolig godt at folk føler det på et vis er belastning å bli sykemeldt... For jeg har kjent på den følelsen selv også. Jeg har nå vært sykemeldt i 3 uker på 20%, altså hatt en dag fri, men fra neste uke blir det 40%, og to dager fri.. Og jeg har drålig samvittighet for jobben, for jeg liker ikke å ikke kunne jobbe. Har også veldig lang reise veg til jobben, mye derfor jeg blir sykemeldt også.. JM sa hun helst ville ha meg ned i iallefall 50%, helst 40% jobb, altså jobbe to dager bare, men jeg vil trappe det ned.. Fordi jeg får dårlig samvittighet.. Er aldri borte fra jobben, tror nok man kan telle sykedagene mine på 3 år på fingrene... Men likevell så gnager samvittigheten.. JM sa også at jeg hadde dårlig samvittighet for feil part i denne saken.. Jeg burde heller ha dårlig samvittighet for babyen jeg bærer på, og det er jo helt sant.. Da ble det litt enklere å bli sykemeldt, for jeg kjenner jo at jeg trenger det...

Også et svar til dere andre. :)

Føler man at man har behov for sykemelding, så be legen om det. Det var utrolig deilig å få en dag fri.. Og jeg gleder meg veldig til to dager fri. Alt blir mye enklere, det blir bedre å gå på jobb de dagene man skal dit, og det er herlig å få sove ut litt, og ta vare på seg selv litt. :) Og som JM sa, tenk på babyen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...