Gå til innhold

Boblebad??? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har boblebad her hjemme. Men har ikke brukt det siden jeg ble gravid pga sommer og mild vår. Men nå som det går mot vinter er det deilig å sitte i boblebad å slappe av..!!!

Men har hørt at boblebad kan framskyve rier... Men jeg er 23+6, kan det være farlig da???

Takk for svart på forhånd jenter :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke hørt noe om at boblebad kan fremskynde rier, og vil iallefall tro du ikke er i så stor fare så tidlig i svangerskapet. Men du skal være litt forsiktig med tanke på at gravide lettere får lavt blodtrykk og blodtrykksfall. Ved å ta boblebad kan man da lett besvime. Prøv deg litt frem du. Trenger ikke å sitte så lenge eller alene!

Håper du fikk noe svar på spørsmålet ditt!

Skrevet

Mener å ha hørt følgende om hvorfor boblebad ikke anbefales: Som forrige innlegg sa: pga blodtrykk og fare for å besvime - og det kan du jo kontrollere ved å ha noen i nærheten pluss ikke sitte så lenge. I tillegg er slike bad bakteriebomber, men når det er hjemme kan du jo sikre at det er tilstrekkelig rengjort.

Skrevet

Da jeg var gravid for tre år siden sa jordmor at jeg ikke burde ta boblebad pga. at det ikke var bra for livmoren, husker ikke helt spesifikt hva som kunne skje, men holder meg unna jeg ihvertfall..

Skrevet

Hei. Vo har også boblebad ute hjemme. Å det er jo det reneste boblebadet du kan få. Jeg spurte min lege å hun sa at det ikke var noe fare i det hele tatt. Eneste man skal passe på er at det ikke er mer enn 38 grader oppi der. Bobl i vei du. Det gjør jeg å. :)

Skrevet

jeg har nettopp svart på 1 tri angående boblebad

vent med boblebad til etter fødsel

kan fremskynde rier ja,ei som tok boblebad fikk tvillingene sine 3 og halv mnd før tiden. gikk heldigvis bra.

er ikke bra for barnet med varmen ,setter i gang blodsirkluasjonen så mye att det ikke er bra for barnet

samme med massasjestol

Skrevet

Ikke for å ødelegge teorien din her, men det skjer ofte at tvillinger blir født for tidlig, og det hadde ikke nødvendigvis noe som helst å gjøre med boblebadet. Men man skal være forsiktig pga varme, og mange synes det er ubehagelig med alle boblene mot magen. Ei på jobben tok boblebad da hun var gravid, og ble skikkelig dårlig av det, så jeg tror nok ikke jeg ville anbefalt det. Om det setter igang rier eller ikke aner jeg ingenting om, men hvis du er usikker, kan du jo høre med lege eller jordmor.

Skrevet

Jeg har ingen tro på at boblebad kan sette igang rier. I så fall... HVA er det med boblene som gjør det evt? Så lenge man ikke bader i alt for varmt vann tror jeg det bare er godt for kroppen jeg...også for den lille kroppen inni der :-)

Skrevet

Jeg har hørt om mange som har satt i gang rier ved å kjøre over humpete veier, hoppe tau, springe i trapper m.m. Aner meg at det at det setter i gang rier kan ha noe med ristingen å gjøre? Kan det være derfor boblebad kan sette i gang rier, kanskje? Utenom det vet jeg at offentlige boblebad blir en anbefalt å skygge unna pga hygienen. Vil tro at ditt eget boblebad vil være noe annet hvis du sørger for at det er rent. Kanskje det går an å redusere boblene til laveste nivå, slik at stimulien på musklaturen ikke blir så voldsom? Man blir jo også anbefalt å være forsiktig med vibrator, fordi den kan sette i gang rier. Så jeg aner meg at det å stimulere musklaturen med aktivitet som gir vibrering og risting er det som kan sette i gang rier. Eller?

Skrevet

Vi har eget massasjebad ute i hagen. Det er deilig å legge seg ut når det er minusgrader i lufta og passe varmt i vannet. Vi har det innstilt på 39 grader nå på vinteren. Når lokket kommer av og dysene starter går temp.raskt ned til 38 grader. Kjæresten min går uti mens jeg dusjer så da er det grei temp når jeg senker mitt legeme nedi:)

Jeg er oppi fra 20-45 minutter, alt etter som.

Jeg er nå i uke 17.

Jeg har ingen betenkelighter med boblebad og regner med at hver og en kjenner hva som gjør godt for sin kropp.

Skrevet

vi anbefaler ikke gravide å ta boblebad. Grunnet framskynt rier/fødsel.

Heller ikke bade i boble/badekar som ikke er deres eget grunent bakterieflora.

Boblene er med på å stimulere punkter som kan utløse ting for tidlig.

Vil ikke anbefale dette, da det er fare .å sette i gang tildig føsel.

Badekar kan dermed brukes

Skrevet

Jeg har tatt bobblebad mange ganger er i uke 27. hvis du er redd for å besvime er det bare å ta med seg et glass med kald drikke, det er i tillegg med på å gjøre badet koseligere. jeg har ingen som helst tro på at det er noe som helst skadelig for barnet. gjør det du føler er best.

Skrevet

Jeg er i uke 14-15 og spurte legen min om det når jeg var der sist. Vi har kjøpt oss boblebad, og jeg gleeeder meg til å boble. HUn sa jeg kunne ta boblebad hjemme hun da.

Men jeg har hørt at man skal holde seg unna de felleskarene pga bakteriefaren... Blir litt i tvil når så mange sier så mye forskjellig, men må vel stole på legen min tror jeg.... Jeg VIIIIL boble snart!!!

Skrevet

Hhhhmmmmm... her var det mange forskjellige svart å synspunkter ja... Ikke godt å si hva jeg ska holde meg til... Her hjemme er det iallefall ingen problem med hygiene iallefall, renser boblebade annen hver gang. Noen ganger hver gang....!!!!

Men får vel bare vente til jeg skal til kontroll hos legen min om 3 uker, så får jeg høre med han....!!!! Men har såååå lyst å kosa meg i boblebadet sammen med min mann :o) Iallefall nå i førjulstia :o)

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å ta boblebad når jeg er gravid, hverken offentlig eller hjemme. Forstår ikke at andre tør, bare fordi leger/jordmødre sier forskjellig. Hvordan vet man hvem som har rett?? Og selv om det har gått bra for noen, trenger ikke det gjelde deg! Både varme og bobler tror jeg personlig er uheldig.

Det samme gjelder jo mat og drikke, noen passer på å følge retningslinjene, mens andre mener det er hysterisk.

Det er forhåpentligvis snakk om 9 mnd, man kan vel ta hensyn til babyen uten å være hysterisk?

Skrevet

Jeg var på spa i uke 16+5 er nå i uke 22+6, der fikk jeg boblebad, meg jeg fikk ikke lov å ha på boblene pga det hadde noen leger sagt at de ikke fikk lov til.. Det er også pga barnet i magen skulle ha rolige omstendigheter inni der, men syntes det var veldig behagelig selvom.. men må vel innrømme at jeg savna boblene litt ja =P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...