RaPe Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Hatt vondt i magen i snart ett døgn nå. Starta i går da jeg var i selskap. Kjente jeg fikk mer og mer luft i magen, og kunne jo ikke sitte og lette på trykket blant så mange andre.... Men det har enda ikke gitt seg. Er også øm når jeg trykker på magen, -og det gjør jeg nesten hele tiden, ettersom jeg leter desperat etter livmora inni der... Er det flere som har slike ekstreme luftproblem, - eller kan dette være noe annet...???
76mod -og-fødeklar Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 hei:) kjenner meg igjen i det. har selv mye vondt i magen,størst sansynlighet er det kolikk. men magen min er også blitt endel treig så kan ha sammenheng med det. kanskje du spiste noe annerledes eller mer i selskapet i går enn du pleier? god bedring
vipsen*en av hver* Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Heisann.. Jeg og har det sånn. Jeg var på trening i dag og kunne ikke bare slippe ut luft forand de bak meg så jeg kneip igjen.. Kjempe vondt i magen.. hjelper å få ut luften..
hannemor72 Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Dette er en av svangerskapets "gleder". Husk at fordøyelsen går somm omtrent tre ganger så tregt som vanlig. Det kan hjelpe å holde seg langt unna sukker, ikke lett for gravide. Pass på å spise fiber og drikk MASSE vann. I mitt forrige svangerskap gikk jeg på yoga. Alle var langt inne i sin egen stille verden, og veldig konsentrerte da vi skulle rulle fra rygg til sittende stilling. Jeg slapp en ufrivillig salutt, og fniste som en fireåring i ett kvarter etterpå. Ta det med godt humør: promp er gøy! (Så lenge det er en gravid dame som står for underholdningen, IKKE Mannen).
BlåklokkaVest Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Kjenner meg godt igjen..... Hadde det spesielt slik frem til ca uke 17-18. Hadde problemer med både luft og forstoppelse..... Ble litt flinkere etter hvert å spise grove knekkebrød, spise appelsin eller mandariner, drikke vann m.m, og det gjorde susen! Nå har jeg funnet ut at hvis jeg spiser ett eller to Wasa Fiber Plus-knekkebrød for dagen, så holder jeg "systemet" litt bedre i gang, og slipper en del mageplager. Så det vil vere mitt råd til deg å prøve noe av dette. Prøv deg litt frem, det kan være ulikt hva som hjelper hos folk. Noen sverger feks til pærer, men jeg fikk så mye luftsmerter av det at jeg holdt på å bli gal..... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå