mamma&urokråka Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg har veldig lyst til at babyen (hvis det er en jente) skal hete Iris. Jeg har hatt det navnet som førstevalg i mange år, før jeg i det hele tatt tenkte på å være gravid. Men for to år siden ble broren min sammen med ei jente, som har en datter som heter Iris. De var sammen litt over et år, og bodde sammen, og vi ble jo litt kjent med henne og sånt. Men det ble slutt mellom dem, og har vært det en stund (husker ikke helt hvor lenge, mellom 1/2 og 1 år). Jeg vet at broren min var veldig glad i datteren til eksen sin, og har møtt dem noen ganger etter det ble slutt, for å treffe lillejenta. Men det er visst definitivt slutt mellom dem. Syns dere det er upassende om vi da velger å kalle ungen vår for Iris? Det blir jo kanskje litt rart, men samtidig er jo ungen vår en helt annen, og vi kommer jo til å assosiere Iris med vår egen baby og ikke datteren til broren min sin eks.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 jeg vil ikke si at det er upassende, men jeg ville valgt et annet navn. lykke til m navnevalget !
mamma&urokråka Skrevet 23. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2007 Ville du valgt et annet fordi du ikke syns det er fint, eller mente du at du ville valgt et annet av hensyn til bror?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Av hensyn til bror ville jeg nok valgt et annet... Det kan jo bli veldig sårt for han.. Men du kan jo også ta det opp med han og høre da? I all hemmelighet om dere skal holde navnet hemmelig... Han ville sannsynligvis satt pris på det..
Maigullet Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes godt du kan kalle jenta di Iris jeg! Synes ikke det er upassende. Du har jo tross alt likt navnet i mange år, og den andre jenta er jo ikke en del av familien lengre...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Spør din bror:-) Det virker jo som om du er redd for at han skal synest at det blir sårt. Derfor kan du jo spørre han. Men det virker jo som om han har positive assosiasjoner til navnet, så da synest han sikkert at det er greit:)
GuriGuri Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Syns ikke det er upassende, som du sier har du tenkt på navnet lenge før det. Det vet sikkert din bror også, burde være uproblematisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå