Gå til innhold

å ta en røyk når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man tar en røyk til den er ute av kroppen - altså: t den ikke skader barnet ved amming. Jeg skal treffe noen venner i dag og har lyst til å ta meg en røyk (ja, jeg veit det er dumt, så jeg ber ikke om meningen deres på det, bare lurer på fakta:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usikker på hvor lang tid det tar, men de anbefaler å ta røyken slik at det er lengst mulig til neste gang du ammer.spurte på helsestasjonen.

nikotinen etc går jo over i morsmelken som det meste annet, men 'en gang i blant' synes jeg man kan kose seg. de anbefaler jo fastrøykende å amme heller enn å gi mme fordi de positive stoffene i mm 'veier opp' for denegative i røyken.

jeg koser meg med noen røyk i helgene selv.

Skrevet

Jeg pleier å amme rundt 2-3 timer etter jeg har tatt en røyk. Går jo fint det har jeg hørt. Jeg tar meg en røyk kun når jeg vet at jeg skal amme til ett bestemt klokkeslett.

Så 2-3 timer etter en røyk,skal det visst gå fint å amme.

Skrevet

synes jeg høres rart ut! Det tar jo 2-3 timer før f.eks mat som man har spist blir overført til melka, hvorfor skulle det da være greit å røyke? Lurer bare?

Skrevet

Hvorfor er det rart? Det tar jo max 3 timer før et glass vin er helt ute av systemet også.

Jeg har lest og forhørt meg ang. sigg. Røyker ikke selv, kun på fest og det blir det ikke akkurat mange av for tiden... Anyway, etter 2 timer så er alt ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...