Gjest Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Det er 30 sone og kryr av barn i gata vi bor i. En unggutt driver og kjører som et svin. Han kjører fort, og slenger med bilen sin, igår kveld mista han kontrollen over bilen og slang inn i innkjørselen vår, slik at han måtte rygge ut. Vi har tatt kjøringen hans opp på film, og i går var samboeren min og ringte på hos han og ba han skjerpe kjøringen sin, hvis ikke ville vi gå til politiet. Hva skal vi gjøre? Vil det være noen nytte å gå til politiet? Har dere noen råd, evt. erfaring med lignende saker? Er redd for at han kjører på noen av våre barn en dag. På forhånd takk for svar!
lille je Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Det hjelper vel å anmelde? Da skal de jo komme og sjekke ut saken.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Er bare i tvil om vi har nok bevis, og vil politiet bry seg......
lille je Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Be dem ta seg en tur rundt sedvanlig svinekjøringstid! Det gjorde vi en gang. Ble lang i maska han ja:)
Mamma med to søte små Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Tips politiet ihvertfall. Om han ikke blir tatt, så kan det sette en støkk i han hvis han ser politiet. Ikke noe kjekt med sånne råkjørere i nabolaget!
LizzyG Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Hvis han bor hjemme his foreldrene sine så ville jeg pratet med han også. Og tru han med anmeldelse.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Synes dere skal vurdere anmeldelse! Ellers vet jeg om et lignende tilfelle hvor noen hadde stilt seg opp bak en hekk med en ganske stor tøydokke. Da fyren kom kjørende som et svin, kastet de dokka ut i veien foran han. Han klarte selvfølgelig ikke å stoppe, og fikk seg et skikkelig støkk, Selv om han ble rasende, fikk de to fedrene som gjorde dette forklart han at så raskt kommer faktisk et barn ut i veien også. Han skjerpet seg etter dette..
Fire småtroll Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Vi har skremt noen unggutter her i gata også, men bare ved å plutselig gå frem fra selv, med en lommelykt i hånda... De skvatt godt av det også. Vi var også inne på tanken om å hive noe ut i veien, f.eks en rød ball, men den ene råkjøreren her kjører motorsykkel, og skulle han bråbremse, dette av og bli kvestet for livet, får den som heiv noe ut i veien med viten og vilje store problemer, både juridisk, økonomisk og ikke minst psykisk. Men det å plutselig gå ut i veien med en lommelykt fikk ihvertfall den ene ungdommen her til å kjøre litt penere opp veien.. Ungene er jo ofte ute nå, med refleksvest og lommelykt.
Skravlemamman Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Ja jeg synes så absolutt du skulle anmelde han før han kjører ned noen....
Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 gå til politiet og anmeld det. har dere filmet skiltnummeret til bilen hjelper det godt! Hvis ikke de gjør noe med dette så syntes jeg det er merkelig..
Tokatter_USA Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Det kan være at det holder å snakke med ham, til og med på en hyggelig måte. Unggutter tenker ikke noe særlig. Jeg pleide selv å kjøre for fort, fordi det liksom var kult å være aggressiv, helt til noen gjorde meg oppmerksom på at de syntes jeg kjørte for fort. Det skulle ikke mer til, og siden har jeg aldri kjørt fortere enn fartsgrensen i bebodd strøk.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 Politiet ER interesert i sånne ting. De vil gjerne forhindre at han tar livet av noen i nabolaget, akkurat som dere. Ta en tur bort og vis dem opptaket og si at han kjører sånn til stadighet. Å si noe selv hjelper ikke. Dere har nemlig ikke myndighet til å inndra førerkortet og/eller bilen...
LizzyG Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Jeg også kjører for fort,men gjør det ALDRI i boligstrøk. De fleste med lappen burde skjønne såpass.
Tomine is my star Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Kjenner til det problemet... Her var det noen ungutter som gikk ut i avisa med at de følte seg forfulgt av politiet for diverse fillesaker... To dager etter på blir en av guttene tatt med en fart på 130 i 80 sonen.. Snakk om å drite på draget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå