Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Var på UL i dag og alt står bra til med jenta vår i magen. Jeg har hatt problemer med nedtrykksfølelse hele SV.sk. og var sykemeldt i begynnelsen pga blødninger (hadde tidlig UL) i uke 10 også). Nå sa JM at livmoren ligger bakover og langt nede og morkaka er i åpningen. Skal på ny UL etter jul for å se om det har forandret seg, om ikke blir det KS.. Huff det er alt jeg kan tenke på, jeg vil absolutt IKKE har ks Ble en liten nedtur.. har litt sykehuskrekk. Mistet nettopp moren min på samme sykehus etter mye strev på sykehuset.. . Noen andre som har/har hatt det samme med livmor/morkake? Ble det bra av seg selv?
BlåklokkaVest Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Ja, jeg hadde morkaka over åpningen, og det gikk helt fint. På kontroll i uke 33 hadde den trekt seg langt bort fra åpningen :-) I de fleste tilfeller trekker den seg opp slik den skal. Har forstått det slik at det er bare hos de som har morkaka midt over åpningen, dvs at hele morkaka ligger i bunnen, at den kanskje ikke går bort fra åpningen. Siden morkaka di ligger bakover, så regner jeg med at den ligger på skrå og litt over åpningen. Da skulle vel sannsynligheten for at den trekker seg opp være god? Krysser fingrene for deg :-)
hannemor72 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg opplevde også at morkaken trakk seg vekk fra åpningen i god tid før fødselen, og ble fortalt at dette var det mest vanlige. Men, det ble keisersnitt likevel, hastekeisersnitt, av andre årsaker. Men, vet du, det gikk kjempebra likevel. Når det står på er du mest glad for at noen andre enn deg selv tar ansvar og kontroll. Dette er proffe, flinke folk som vet hva de gjør. På barsel ble jeg behandlet med silkehansker, og det var lite smerter forbundet med rekonvalesensen (antakelig ikke mer enn hos vaginakt fødende). Ta det med ro! Barnet kommer seg trygt ut uansett, og du vil bli godt ivaretatt. Det er veldig sjelden at det ikke går bra, så du kan bare glede deg til å møte nurket! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå