Gå til innhold

Har visst en KISS-unge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos manuell-terapeut i dag, og han mente junior hadde skjevstilling i nakken. Junior var veldig anspent/sint så han kom ikke helt til, men er spent på om det har noen virking. Sliter bl.a. med amming på ene sia og en urolig unge etter leggetid.

Synes det er utrolig at fødeavdeling ikke tok tak i dette, for junior var skeiv når han ble hentet ut. Helsesøstra reagerte heller ikke før enn det var gått nesten 3mnd, og da på mitt initiativ. Er KISS veldig lite kjent???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom inn på kiss-kiddforum.com!!!!!!

Skrevet

Heisann!

Skal sjekke ut det!

Tusen takk!

Skrevet

Kjekt med det forumet! Skal se nærmere på det, burde egentlig lage bordkort til helgas dåp ;-)

Junior er faktisk ledigere i nakken, prøver å få hodet opp når jeg holder han på skrå ut til siden. Har også gitt han kranglepuppen to ganger på rad på rett side (ikke tvillingstilling) Legginga er like håpløs som den pleier, han er så urolig i kroppen!

Nei, tilbake til bordkortene...

Skrevet

Det har jeg og, fikk vite det da han var nesten 6 mnd... De hadde så dårlig tid på sykehuset da han ble født at de sjekket ham ikke. Og på 6 ukers kontrollen mente legen at han sikkert bare likte best å ligge til ene siden og at han sikkert bare var nysgjerrig når han vrei seg vekk fra puppen... Så da vi var til fysioterapeut da han var 5 mnd fikk vi endelig respons på at det var noe som ikke var helt "normalt". Nå har vi vært til manuellterapeut 2 ganger og han er blitt mye bedre!

Skrevet

Hei og velkommen i klubben...

Jeg fant faktisk ut av dette på egenhånd, møtte bare motvilje fra helsestasjon og leger. Vi har gått til manuell terapeut på Ahus ( bor på sørlandet...) siden gutten var ca 5 mnd ( 9 mnd nå,5 beh) og merker fremskritt hver gang! Vi har fått en ny gutt!!!!!!

Kiss er veeeldig omdiskutert...

Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Jeg har/ hadde også en KISS-sønn, han er bra nå:) Han lå med hodet kun til høyre og ble helt skjev i bakhodet og panna, men hs mente han bare hadde en favorittside og at hodet kom til å rette seg når han begynte å ligge mer på magen. Hun prøvde ikke å finne ut hvorfor han var blitt sånn.

Oppsøkte kiropraktor selv etter råd fra andre da han var 3 mndr og andre begynte å kommentere skjevheten, og han kunne se/kjenne med en gang at sønnen min kun hadde 40 graders snuvinkel mot venstre, og at dette var pga låsning i nakken. Etter to behandlinger var han nesten helt bra!! Plutselig begynte han å ligge med hodet mot venstre, det gjorde han kvelden etter første behandling. Hadde en oppfølgingstime hos kiropraktor en måned etter, og da var han bra.

Kiropraktoren sa at KISS-barn ubehandlet kan få masse problemer med bl.a. luftveissykdommer, og at de gjerne hopper over naturlige utviklingstrinn pga vondhet/stivhet i nakken, som f.eks. å ake seg bortover på rumpa istedenfor å krype/krabbe etc. Han sa at KISS var vanligere på barn som er forløst med keisersnitt, tang eller vakum, eller som har ligget "galt" inni livmora. Sønnen min er tatt med akutt keisersnitt.

Skremmende at hs og leger ikke tar dette mer på alvor, at det faktisk er en grunn til at babyer ligger kun til den ene siden med hodet, ikke vil ta den ene puppen etc, og at det ikke bare er at de har en favorittside. Og at også kolikk kan skyldes nakken.

Man må jammen meg være oppmerksom selv, og ikke stole blindt på at helsestasjonen følger opp ungen din, for det er mye de ikke kan synes jeg, innimellom begynner jeg å lure på om det eneste de kan er å måle og veie og sette vaksine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...