To små, med øyne blå :-) Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Har nettopp fått plass til datteren min, hun skal begynne i desember. Hun er ikke vant til å sove i vogn, men det MÅ hun bhg. Er det vanlig at det ikke er mulighet til å sove inne? Dette kan virkelig bli et problem da hun nesten aldri har sovet i vogn...
lali Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Hei Når jenta mi begynte i bhg, så sov alle ute der men mi ble syk av å sove ute når det ble for kaldt. de hadde heller ikke soverom inne. Så hu sov faktisk på det ene toalettet på avdelingen. det som lå i vindfanget i garderoben. da fikk hun fred selv om de andre var inne. sov på do fra hu var 1 år til hun sluttet å sove i bhg nå i sommer, da var hun 2år10mnd. har sovet i vogn da. så du kan jo spørre om det er et rom inne de kan sette vogna på. i personalfløy eller ett kontor.
Nickeguri Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men i barnehagen til jenta mi er det mulig å sove på madrass inne. Et par barn sover også i vogn inne i gangen. Ønsker du at hun skal sove inne av ulike grunner, vil jeg anbefale deg å forhøre deg om det ikke er mulig å få det til likevel. Når det er sagt, er unger stort sett veldig tilpasningsdyktige når det gjelder slike ting i bgh. De vil ofte gjøre som de andre barna. Det som kan være vanskelig å få til hjemme, kan faktisk vise seg å gå over all forventing i bhg. Så kanskje det er greit å gi det et forsøk?
To små, med øyne blå :-) Skrevet 23. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2007 takk for svar. Skal forhøre meg i bhg. Hun nekter å ligge på ryggen og hyler hvis hun blir lagt/holdt fast på ryggen. Han har sovet på magen siden hun var 3 mnd og klarte å snu seg selv. Hun har aldri likt å ligge i vogna. Hun hadde en voldsom skjevehet i rygg, bekken og nakke når hun var liten og vi har derfor gått gjevnlig til manuell terapeut. MT sier at hun mest sannsynlig syns det er ubehagelig å ligge på ryggen pga bekkenet sitt. Jeg vil gjerne gi det et forsøk, men jeg har strevd med å få henne til å ligge i vogna siden hun var baby og hun bare skriker... Men for all del, jeg er villig til å prøve. Lurte bare på om det var vanlig at de ikke fikk sove inne :-)
Wopi Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Hei! Tror ikke du trenger å bekymre deg. Tulla sovner garantert uten problem ute i barnehagen. Er rart hvor raskt barn venner seg til andre situasjoner, enda så små de er. Og hvis ikke, er sikkert barnehagen fleksibel så langt det lar seg gjøre.
To små, med øyne blå :-) Skrevet 23. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2007 Er klar over at hun kan bli vant til nye ting, men som jeg skrev er det mest sannsynlig veldig ubehagelig for henne å ligge på ryggen. Hun vil ligge på magen med en pute eller bamse unnder magen og rompa i været. Men de var veldig negative til at hun skulle sove inne, men kan jo prøve vogna først. Jeg merker jo fort om hun sover dårlig eller blir verre i bekkenet og ryggen.
imsdal med julesmak Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Lillegutt sov på mage i seng inne fra han var ett til han var 2, når han var to begynte han i bhg. og der sovnet han faktisk mye lettere i vogna enn inne i seng. Det kan være flere årsaker til at bhg. ikke vil hun skal sove inne, bla. kan det være fordi de gjerne ikke har soverom der hun kan sove som er godkjent som soverom med redningsvei ved brann, og de har nok ikke kapasitet til å ha en voksen sittende som brannvakt på henne. Men det kan selvfølgelig være andre årsaker også.
Nickeguri Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Ja, du kan jo prøve vogna, men syns ikke du skal prøve for lenge hvis det gir plager til jenta di. I sånne situasjoner må jo bgh være villig til å prøve å finne en ordning som fungerer for dere. Er de lite samarbeidsvillige, kan du jo evt be legen skrive en liten erklæring der det står at hun ikke skal sove i vogn pga helseplager.
Espoir Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Jeg tipper hun kommer til å venne seg til å sove ute i barnehagen. Hadde ikke bekymret meg for det (selv om vet hvor vanskelig det er å la være)
To små, med øyne blå :-) Skrevet 23. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2007 Hadde ikke bekymret meg jeg heller hvis det ikke var pga ryggen/bekkenet. Men vi får se hva de sier og hvordan det går :-) Kan jo hende hun ikke har noe plager med det nå lenger da mye av skjevheten er borte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå