Lykkebarn og Mathilde Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Hei, Jeg bare lurer på om noen av dere har byttet ut grøt med annen mat? Her i gården har ikke grøten gått så ned på høykant som tidligere. Kan bare være at det er tenner på gang. Eller at hun rett og slett er litt lei. Har noen av dere gått over til flere brød måltider?
Millapril Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Kjenner igjen det der. Her går det litt opp og ned hvor poppis grøt er. Nå er det blæh for alt annet enn 4 mnd risgrøt, så da får hun det. Men vi har lagt inn ekstra brød om hun ikke vil ha grøt.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Ja, jeg også lurer litt på det. Hvor lenge skal man holde på med den grøten egentlig, noen som vet? Her blander vi to typer for å få den ultimate mixen, og nå har vi klart å få opp interessen igjen. Spørs hvor lenge det varer :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 her så har vi bare ett brødmåltid og det er til lunsj. Men jeg passer på å variere grøttypene en god del, samt gi litt sviskemos sammen med kveldsgrøten. Snuppa er ikke lei grøt riktig enda, men kan sikkert fort bli det tenker jeg. Mange tar jo også litt fruktpure oppi grøten for å gi den litt mer smak.
Bellen^2 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vi hadde en periode med laber interesse for grøt. Vi ga da grøt først og så fikk han spise det han ville, og så fikk han skive etterpå for å "fylle opp" slik at han ble mett. Nå er han tilbake på grøtkjøret igjen. Grøten er jo jernberiket så jeg håper å kunne fortsette med to måltider om dagen en liten stund til, men det er sikkert ikke krise hvis hun ellers får mat med mye jern i. Vi prøvde oss på noen ulike typer 1 års grøt, men der var det ikke mye som falt i smak så vi fortsatte med 8 mnd grøten. Han får en type til kvelds og en annen til frokost slik at det blir litt variasjon.
Tussi og Maja Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Hei, Her har vi også hatt samme problemet. Og på helsestasjonen sa de at det var vanlig at de gikk lei av grøt etter hvert. Vi har byttet ut grøten på morgenen med brød. Sjekket ut med helsestasjonen at det var ok. Hun får mye leverpostei på , så hun får jo i seg en del jern likevel. På kvelden derimot får hun fortsatt grøt. Det gikk veldig trått en stund. Men så begynte vi å mose ca en halv banan i grøten, og da gikk det etter hvert litt bedre. Men helsesøstra mente det var helt ok å bytte ut kveldsgrøten også, hvis det ikke gikk seg til. Problemet er bare at Maja bruker så utrolig lang tid på å spise brød. I tillegg er hun veldig kveldstrøtt. Så hun hadde nok ikke fått i seg mye mat, hvis vi skulle byttet ut grøten med brød da. Men heldigvis ordnet det seg med banan;-) Men jeg tror uansett det er viktig å ikke presse dem til å spise. Maja hadde en periode på flere dager hvor hun ikke ville ha noe særlig fast føde. Men det gikk seg til. Vet ikke hvorfor det var slik. Tenkte kanskje detr var flere tenner på vei, men har enda ikke sett noen. Ikke enkle å forstå seg på bestandig;-) Lykke til uansett!
akerselva Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 sønnen min ble ogå lei av baby grøt .Ga han brødskiver istedet. Men begynte med havregrøt til kveldsmat for noen måneder siden. Han digger det. Lager med vanlig melk og blander med banan,kanel og bytter ut med eple lett syltetøy av og til.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 24. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2007 Hei, Takk for tips. Vi håper at det bare er tennene som gjør at matlysten ikke er så stor. Jernlageret er jeg ikke veldig bekymret for her siden hun får ekstra jerntilskudd pga for tidlig født og i tillegg spiser hun jo leverpostei på brødet. Nå har jeg kjøpt en annen type grøt. Vi får heller variere litt og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå