Gå til innhold

Flau for at jeg er missfornøyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bursdag forrige uke, og fikk så klart presanger. Føler meg som en liten unge fordi jeg ble missfornøyd med presangen jeg fikk fra søsteren min. Jeg har ikke vært noe flink til å gi bort presanger selv, så jeg bør ikke klage, både hun og svogeren fikk 300 kr i et kort sist gang de hadde bursdag, både fordi de er så kresne, og fordi de var i en nyetablert situasjon, og de sikkert trengte penger mer enn genser eller sminke..

Så fikk jeg presang da. og oppi der lå et par øredobber. Som hun hadde laget selv.

Tanken bak er jo kjempe koselig, at hun faktisk laget noe selv. Men jeg bruker så og si aldri øredobber, og det kostet henne maks 30 kr å lage dem...

Usj føler meg urråtten for at jeg kjenner det slik... Hun er jo bare snill som lagde øredobber til meg, og det kan jo hende at hun har skikkelig dårlig råd om dagen for alt jeg vet.

Nei når jeg fikk skrevet det ned så ble jeg enda mer flau:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg... både at du ble misfornøyd, og fordi du er flau. Du forventet ikke en slik gave, og hun er jo søsteren din. Har selv blitt misfornøyd med gaver, men det skal man liksom ikke vise - fordi man skal være fornøyd med tanken bak.

Hvis du ikke en gang bruker øredobber så ofte, kunne hun jo funnet på noe annet - eller sagt til deg at du får gave senere.. Jeg synes det er så pinlig å få gaver jeg ikke liker, men som blir lagt bort - i verste fall en ting som er naturlig å ha fremme på stua... huff. Flaut å bortforklare hvorfor den ikke gjør det liksom :-S

Skrevet

Selv om du ikke bruker øredobber til vanlig, er jo dette virkelig tiden for det nå. Julebord og juleselskaper er rett rundt hjørnet, og det er fint å fiffe seg litt opp. Kjekt å si at det er søsteren din som har laget det også, hvis noen spør hvor du har kjøpt dem for eks...

Syns ikke du skal klage!

Skrevet

Nå har ikke jeg sett disse øredobbene da. Men det er slett ikke sikkert de kosta 30 kr altså.

Bare den stikkeldelen til å lage øredobber koster mer enn 30 kr for et par om man får for den "juggel"-typen. Kjøper man ekte sølv koster det mer.

Perler og annet pynt til å ha på øredobbene koster faktisk ganske mye. Å lage smykker selv er ingen billig hobby.

Skrevet

Jeg er en slik person som ofte lager gaver, noen ganger så blir folk kjempe fornøyd, andre ganger ikke...og det vet jeg.Slik er det no bare.

Jeg malte 6 håndmalte hvitvins glass til min søster,hun sa hun likte dem, så året etter fikk hun 6 håndmalte rødvins glass.Og like etter fortalte hun meg at hun hadde vert å brukt sååå masse penger på noen utrolig stilige(og dyre) vin glass som dem skulle spare på....Så da sitter jeg att å føler at ALT arbeide jeg har gjort med dei glassene var bare bortkastet. So no blir det ikke mer heime laget ting til dem.

Poenget mitt?? Jo vist du ikke liker øredobbene, so si det. Men på en fin måte vell merke. Så hun ikke lager ting til dere til jul feks. Så du ikke vil ha. Og hun slipper å føle at hun har såtte lenge å arbeidet med noe forgjevest.Og kunne brukt tiden på å lage noe til andre, som gjerne ville ha brukt det/likt det.

Skrevet

Enig med knøttemamma, er ikke billig å lage smykker selv! Men du føler som du føler, skjønner at du er litt missfornøyd hvis du ikke bruker ørepynt da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...