sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg tenker at det er på tide at vi begynner å tenke "vanlig" seng til datteren vår på 2 år og 4 mnd. Mye av grunnen er at sengen hennes tar stor plass på rommet hennes, da vi har en egen innebygd seng som står klar til å tas i bruk. (Mangler bare sengehest og kanskje noen trappetrinn..) Noen som har erfaringer? Må nok regne med noen kvelder hvor lille jenta står opp gang på gang..hehe Jeg rydder nok bort sprinkelsenga den dagen vi bestemmer oss for å kutte den ut. Er jo litt upedagogisk å falle tilbake på sprinkelsenga når vi først bestemmer oss..
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 23. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2007 *dytt*
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Hei. Silje fikk stor seng måneden før hun ble 2 år. Hun fikk da høy seng med stige, og pga at hun ikke klarte å gå i stigen,så gikk hun heller aldri ut av senga, var egentlig veldig greit, hun satt bare i sanga om morgenen å ropte at hun var våken
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 23. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2007 Det er bra! Føler vi er litt sent ute, men pytt..vi får kaste oss ut i det nå..tida går jo så fort! :-)
ApriIbaby Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vi prøvde ved 2 år og 4- 5 mnd. MILDE HIMMEL for et styr!!! Måtte hente ned igjen sprinkesenga fra loftet vi..etter 3 uker med helvete. Han måtte følges tilbake i sengen 20-30 ganger hver kveld. Han sover fortsatt i sprinkelsenga si...2 år og 8 mnd...og der han han sove til han blir konfirmant!
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 23. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2007 hehehehehe..føler med deg.. Er sikkert noe sånt styr som vi også må gjennom ;-)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 her er det og styr enda... jenta er 2,5 år og 2. uken på stor seng.. hun sovner aldri før 22 på kvelden og er våken et par ganger hver natt.. mister dyna, mister smokken osv.... hjelpe meg, håper dette går over snart : (
Gjest Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 uff, nå ble jeg ivertfall sikker på å vente med stor seng til etter jul MINST snuppa mi er 2 år og 1 mnd og mister nå smokken 100 ganger om natten, kan ikke tenke meg hvordan det skal bli med stor seng hvor dyna og UNGEN og kan dette ut av senga :S
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 23. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2007 smokke mist har vi ikke vært plaget med i sprinkelsenga ihvertfall..men kan hende det blir ett problem i stor seng.. har alltid flere smokker oppi senga hennes, må ha en til å kose nesa med også ;-) Men siden senga er innebygd, så er det ikke så stort problem får jeg håpe.. problemet blir vell heller at hun kommer til å stå opp gang på gang..for legge seg, det vil hun ikke! ;-)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 sluttet med sprinkel beskytter for over 1 år siden fordi hun bare rev den av og hun elsker å ligge med nesa inntill sprinklene hehe.. forstå det den som kan så derfor detter smokkene ut hele tiden hjelper ikke med 10 heller hehe for de detter ut en etter en, har prøvd men, men, over på storseng må vi jo en dag så får vi bare heller ta det etter jul:) hun sover med døra åpen, og vi har grind forann så ikke valpen skalkomme inn, så blir nok mer problem at hun står opp og leker på rommet enn at hun kommer ut her i huset, lurer på å koble ut tak lyset en periode så hun ikke får på lys ivertfall. ... ikke noe gøy å leke i mørket uff mye man skal tenke på i overgangs perioder til nye ting hehe..
Pysa Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt. Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt. Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå