Gå til innhold

Når er barna ferdig med sprinkel seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker at det er på tide at vi begynner å tenke "vanlig" seng til datteren vår på 2 år og 4 mnd. Mye av grunnen er at sengen hennes tar stor plass på rommet hennes, da vi har en egen innebygd seng som står klar til å tas i bruk. (Mangler bare sengehest og kanskje noen trappetrinn..)

Noen som har erfaringer? Må nok regne med noen kvelder hvor lille jenta står opp gang på gang..hehe

Jeg rydder nok bort sprinkelsenga den dagen vi bestemmer oss for å kutte den ut. Er jo litt upedagogisk å falle tilbake på sprinkelsenga når vi først bestemmer oss..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet til toårsdagen. Det var et evig res opp og ned trappene første uka. hadde henne sikkert nede tredve ganger første kveldene. Så fikk vi trappegrind, som hun ikke klarte å åpne. Da var leggeproblemet løst. Etter det så har det vert lesing og sang på senga, og nattaklem, så sovner hun som en stein. Aldri noe problem :) Da har hun liksom ikke det alternativet at hun kan komme ned, og da blir hun i senga. Har egentlig gått over all forventning!

Skrevet

Godt å høre! :-)

Blir spennende å se hvordan det går her...

Skrevet

Hei

Vi bytta til storseng når hun var 1 år å 8mnd ca.Skulle bli storesøster litt senere,så tenkte det vart greit å bytte litt før babyen kom.Sånn at hun ikke hadde tatt fra henne senga.

Men hun hoppet over sprinkelsenga,så vi måtte nesten gjøre det også da...Men det gikk over all forventning å bytte.

Lykke til

Skrevet

Gutten min er 2 år og 9 måneder og bruker sprinkelsenga fremdeles. Han klager ikke og så lenge senga er fysisk stor nok bytter vi ikke.

Skrevet

Vi byttet til juniorseng litt før 2 års dagen pga han satte fast kneet mellom sprinklene hver eneste kveld... Fra den dagen vi byttet har han vært en drøm å legge! En gang har han stått på gangen med et seiers-glis... Ellers hører vi at han leker litt, før han kryper oppi senga selv. Sover natten igjennom, så det er helt supert! :-)

Skrevet

Vi byttet da jenten vår var litt over 1,5. Hadde litt over en uke da hun var et mareritt å legg kom vandrene ut heeele tiden;) men hun syntes det var veldig stas med storjenteseng.

Skrevet

Vi byttet litt før hun ble 2 mener jeg. Det gikk faktisk overraskende bra, og det er heller ikke sengehest der, men sengen er lav. Hun la seg og sov som valig og det tok flere mnd før hun begynte å stå opp igjen så det var nok ikke sengen sin feil ;-) Lykke til!

Skrevet

vi bytta da han var 2år og 3 mnd.fikk bilseng.han var så stolt å var ikke noe problem å sove der.hadde ventet han opp 100ganger,men han har aldri vært så enkel å legge.hadde kjempe problemer da han brukte sprinkelsenga.nå sover han hele natten å legger seg som regle selv:)en drøm hadde jeg visst at det gikk så greit hadde jeg bytta for lenge siden.

Skrevet

Vi byttet når lille snupp var 2 år og 7 mnd ca, fordi bunnet på sprinkelsengen knakk! Var helt udramatisk, men bestemte oss for å kjøpe stor seng framfor å kjøpe ny bunn bare, til en sprinkelseng som var 18 år..!

Det gikk over all forventning med stor seng!! Vi har sagt til henne at hun ikke har lov å gå ut av den selv, at da må hun rope på en av oss, slik hun gjorde når hun sov i sprinkelsengen. Hun klatrer selv oppi, men roper trofast når hun er klar for å stå opp:-)

Hun er skikkelig stolt, sier selv at hun er stor jente og har derfor stor seng:-)

Skrevet

Ja, nå har lille jenta sovet 3 netter i stor seng, og det er kjempe stas! Hun har ikke kommet utav senga, og sover like godt som før! Skulle prøvd for lenge siden, men skal jeg si det som sant er, så har vi ikke tenkt tanken engang, tida går tydeligvis altfor fort;-)

Vi kjøpte inn stor dyne og pute til henne, samt prinsesse sengetøy, da ble det mer stas å bytte seng..

Bare stellebordet og bleia igjen nå;-)

Skrevet

Eldstemann var 19 måneder og minstejenta var 16 måneder da hun byttet.

Det har ikke vært noen problemer overhodet med noen av dem faktisk. De godtok den nye senga helt uten videre. Ikke noe natterangling her i gården :)

Skrevet

Gutten vår var 16mnd :) Gikk helt fint.La seg bare til å sove fra dag 1:)

Skrevet

Vår jente på 2 1/2 har sprinkelseng, men vi har tatt ut to sprinkler så hun kan komme inn til oss om natten hvis hun vil. Hun var kjempeblid når hun fikk mulighet til å gå inn og ut selv, og kan gå og legge seg selv. Ikke noe problem at hun står opp igjen, pappaen bare sa at hvis hun driver og står opp så setter han på igjen sprinklene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...