Gjest Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Vil så gjerne på 3D UL, men nei da. Han vil det ikke! "Hvorfor skal vi det, vi får jo se ham snart alikevel"! MAKAN! Åhhhh. Har mest lyst til å bestille time og gå dit alene.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Er i grunnen enig med mannen din, jeg:-) Synes ultralyd skal brukes til fosterdiagnostikk, også får man overlate litt av spenningen til fødselen.
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 nei jeg anbefaler 3D UL det er kjempe fasinerende å se bilder, å alle jeg har vist det til bare måper om det går ann å se det så klart...la oss ikke være så gammeldagse da (men vær så god å vær det altså).....jeg liker å følge litt med i tiden jeg...
roannima Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Hadde gått alene som den nysgjerrige personen jeg er . . . . . :-)
Håpefull mamma Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 min sambo ville heller ikke være med. mente det var unødvendig å ta seg fri fra jobb for dette. men svigermor ble med meg. hun hadde aldri vært på ul før, og syntes det var kjempestas.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Gjør det alene, eller ta med mor/søster/venninne da vel! Det var en fantastisk opplevelse, å se at babyen hadde fått bollekinn allerede. Var inne i ca. 50 minutter, og fikk med ca. 30 bilder. Men jeg har i løpet av en måneds tid etterpå bare sett på bildene to ganger... de ble ikke så tydelige, og noen litt fordreide - litt smågroteske faktisk. Hadde på forhånd lest at en pappa uttalte det samme, at han opplevde det som litt smågrotesk, så jeg var forberedt. Pappaen her i huset var veldig innstilt på å bli med, men dessverre ble han forhindret pga sykdom hos et av barna, så han måtte bli hjemme stakkars. Hadde likevel med meg min gamle mor, som syntes det en ganske fantastisk opplevelse.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Thanks, girls! Dette er min definitive siste sjanse til å få oppleve en 3D, med barn nr 5, en livmor som skal fjernes etter denne babyen og min alder... Jeg har derfor kjempelyst til se hvordan den lille har det der inne, og få et glimt av ham (sånn skikkelig) før fødselen. Selve fødselen og tiden etterpå blir jo ikke mindre verdt selv om vi får se ham nå, gjør den vel? Hvorfor skal det være så "spennende", vi vet at det er en baby, en gutt osv, hvorfor ikke se hvordan han ser ut også? Sikkert min frustrasjon dette her, men jeg skjønner ikke argumentene MOT. Vi har hatt vår del med vanlig UL, ønsker meg nå et skikkelig bilde, jeg.
mamma&urokråka Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Gjør som meg! Si at du ønsker å gjøre det fordi du vil ha en video av den lille inne i magen, som skal være en gave til ungen når den blir større. Tenk så spennende å få en video av seg selv mens man fortsatt var i magen til mamman sin! :-) Jeg klarte å overtale samboer med det argumentet. Har jo tenkt å gi det til ungen når han/hun blir større, men er jo et godt argument... lykke til! p.s. Kanskje du har en svigermor å alliere deg meg? De fleste gutter hører på mamman sin .. ;-)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Er han en dust kun fordi han ikke er enig med deg ? Du må jo respektere hva han mener - om du vil gå alene kan du jo gjøre det. For min del er jeg også litt imot UL som ikke er medisinsk rettet. Penger koster det jo også....
Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Jeg reagerer med å kalle ham en dust fordi han rett og slett avskriver mitt ønske om å gjøre det... uten diskusjon. Dersom jeg skal respektere hans ønske om at han ikke synes vi skal gå på en slik UL, får han respektere mitt ønske om at jeg har lyst, i alle fall nok til å ta en diskusjon rundt det. Å bli avfeid med en tekstmelding som kun slår fast at vi ikke skal, det er etter min mening kvalifikasjon til å bli kalt dust. Vi har, som skrevet før, hatt flere UL i dette svangerskapet som har vært medisinsk begrunnet. Dette har vær UL hvor det stort sett har gått i medisinske termer, og ikke har vært fokusert på baby eller oss, som den vanlige UL gjør. Kanskje det er derfor jeg ønsker meg en koselig UL, hvor ikke alt dreier seg om at alt er bra/ikke bra eller en leteaksjon for å finne ting som kan være galt. Og når det gjelder penger.... jeg kan godt la være å kjøpe noen bodyer og sparkebukser, ny vogn osv. Det er snakk om å prioritere, og dersom vi har råd til det, synes jeg ikke det er et tema som burde telle for eller i mot.
*1+1=2 små* Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 tror hun mente det litt ironisk, type: ooooh mannen min er duuust Synes du skal høre med han om han har no problem med at du går alene, er jo noen kroner, ellers kan du jo gå alene altså! Jeghar tenkt mye på om jeg skal på 3D ul..men har ikke følt at jeg har råd og vi har vært påen del UL
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 Signerer dette. MÅ jo lytte litt til hva mannen vil og. Han synes sikkert det er spennende å ha noe hemmelig. I dag skal man jo vite absolutt alt.
silje80@lykkelig Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Jeg hadde iallefall veldig stort utbytte av 3D. Ikke minst filmsnuttene som vi fikk med - kan sitte å se på de om og om igjen.. :-) Tenk så morro å ta frem siden, når ungen er blitt større. Så jeg anbefaler det!! :-)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Jeg hadde egentlig ingen god følelse i etterkant av den ordinære UL, (som også var 3D) så jeg er veldig glad vi bestilte en privat. Det ble ett utrolig minneverdig "møte" med jenta vår, som absolutt var verdt 1200 kr. Det sto heller ikke om pengene her, det var opplevelsen av det hele og følelsen man sitter igjen med. Har sett masse på både bilder og filmsnutter, og det gjør ventetiden mye bedre for min del! Hadde heldigvis ingen problemer med å få med sambo, men hadde nok helt sikkert fått med enten mor/svigermor/søster/venninne. Syns det er viktig at du som bærer barnet skal få denne opplevelsen hvis du ønsker det! Håper mannen din syns det er greit at du reiser uten han, så kan han jo selv få angre på hva han gikk glipp av! Blir jo en super opplevelse om du får med deg en person du har ett godt forhold til også Lykke til, håper det ordner seg! Ville bare støtte deg i at jeg skjønner godt at dette er noe du har lyst til å gjøre:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Min sambo skjønte absolutt ikke vitsen med 3D UL, bortkasta penger mente han...men det var før han fikk se hvordan det var. Jeg bestilte time, og da ble han selvfølgelig med.....han ble utrolig fasinert, og det er jo dessuten ting de kan se bedre på enn på vanlig. Anbefaler kvinnedoktor.no om du ikke bor for langt unna...bor selv 2 timer unna, men det var verdt det....super lege.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 Hvis du sier til ham at du har bestilt time, blir han vel med? Min sambo er også litt dust sånn sett. Han har vært med på 5 av 6 UL i dette svangerskapet, men mener at så lenge man vet at ungen har det bra, er det jo ikke vits! Synes nesten det blir litt sårende på en måte.. Hadde det vært tilbud om 3D her, hadde jeg kommet til å bestilt time. Uansett om sambo ville vært med eller ikke
mimmitiltre Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 hadde dratt paa 3d jeg!! ha kan jo velge om han ikke vil vaere med, men han kan vel ikke bestemme om du skal gaa? er mye penger, og bildene blir ikke alltid like bra-vi dro og gutten vaar skjermet seg med hender og foetter og navlestreng fra 'fotografen' men var en fantastisk fin opplevelse for det!! dra-saa du ikke angrer paa du ikke dro-siden det er siste barnet og alt:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #18 Skrevet 23. november 2007 det er jo lit unnødvendig. du mp jo bare respektere det. å det er faktisk litt farlig.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #20 Skrevet 23. november 2007 Hallooooooooooooo! Er du rødstrømpe og mannehater????? *ler godt* Bestill time. Han blir sikkert med hvis du uansett skal dit, eller hva? Gjør det, gjør det ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå