Gå til innhold

Da drar jeg til legen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min 2. kontroll. Er veldig spent på så mye denne gangen. I og med jeg får UL hver gang gleder jeg meg såå masse til å se hvor stor baby har blitt! Og er fryktelig spent på alle blodprøvene som er tatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk så fint atte!!! Baby var helt perfekt! Nå begynner h*n virkelig å se ut som en liten baby! MIN lille baby!!! Men hadde litt protein i urinen, noe som bekymret meg mer enn legen. Blodtrykket mitt var normalt så da får jeg bare følge med litt videre. Men er helt utrolig å se den på UL altså. 150 perfekte slag i minuttet!

Skrevet

Trenger ikke bekymre deg ang. protein i urin (så lenge det er lite). Jobber selv på legekontor og maaaange gravide har det uten at det har noe å si. :-)

Skrevet

Godt å høre at babyen har det bra! Da er det vel ordinær ultralyd neste gang da? Det var et stort høydepunkt for meg, følte meg liksom litt mer gravid etter det av en eller annen grunn. Hehe. Lykke til videre!

Skrevet

Jeg skal faktisk ha to kontroller til før UL jeg da... he he. Skal til svangerskapslege på Riksen på tirsdag og så til fastlegen min igjen 7. Desember, og så 13. Desember er det UL. He he! Om ikke annet kommer jeg vel til å bli lei legene mine... he he...

Skrevet

Men vil du virkelig ha så mange ul??

De anbefaler jo å ikke ta så mange ul pga mangelfull kjennskap til mulige senvirkninger.

Er tross alt veldig høy lyd for den lille.

Skrevet

Tror ikke jeg skal ha flere nå annet enn den ordentlige UL. Men pga sykdom har de villet se at fosteret vokser normalt. Og det ser det ut til å ha gjort så hvis alt er bra til ordinær UL kommer jeg ikke til å ta flere, annet enn hvis noe skulle dukke opp da..

Skrevet

Hvis dette var den 2 kontrollen din og du skal på to til FØR ordinær UL vil det jo bli en del til slutt da.. 5 UL før uke 20??

Jeg er 26 uker og har vært på en ultralyd.

Jeg kunne fått en til men takket nei da alt så fint ut første gangen. Vil ikke utsette bebbis unødvendig..

Jeg har det man kaller risikosvangerskap pga sykdom, men legen min ville heller jeg skulle ta blodprøver for å se at alt var ok.

Så jeg har vært å tatt blodprøver annenhver uke siden uke 13.

Skrevet

Er 13+4. Jeg skal ikke på flere UL nå før den ordinære, ikke i følge legen min i allefall. Jeg skal på 2 kontroller til. Har hittil hatt 5 UL. Nå har ikke jeg en sykdom som gir seg til kjenne via blodprøver. Og sykdommen min har angrepet tarmer og livmor. Pga mange operasjoner har jeg såpass mye arr i livmoren at de har villet sjekke at alt sto bra til inni der. De mener nå at baby er blitt såpass stor at faren nå er mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...