snart mor til 3 Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Okei..nå kommer helt sikkert årets blondingespm nr en.. men kan noen nevne opp alle typene barnevogner som er der ute og hva som er så spesielt med akkurat den typen??tenker da på bagvogner... fatter bare ikke forskjellen på duo dobbel combi blæh.. hehe...hjelp??
LadyLuck & Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 combi betyr vel bare atdet finnesto typer bager. Hardbag (sånn baby ligge ting) og sportsdel (sånn de sitter i) utenom det er jeg selv ganske blank
Babyønske �� Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Kombivogn: bagvogn og sportsvogn i ett, en løs bag settes inn i sportsvognen. Duo: Bagvogn og sportsvogn hver for seg, men felles understell. Separat bag som kan festes rett på understellet, det samme med sportsdel. Kalesjen flyttes fra bagdel til sportsdel. Bagvogn : vognen har bare bag Gå f eks inn på www.simo.no der kan du se bilder på forskjellen Håper du ble litt klokere
Kvitrebekk Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Har forstått det sånn at duo-vognene ofte har litt større bag. Også er vel bagdelen og sportsvognen to separate deler som man klikker på ut i fra hvilken del man skal bruke. Er i hvertfall slik på Emmaljunga Duo Edge.
snart mor til 3 Skrevet 23. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2007 så det er enklere å bytte fra bag til sport i en kombi enn i en duo?? Hvis jeg da er på utkikk etter en vogn hvor bagen er "løs" oppi vognen. og at alt man trenger for å gjøre om til sportsvogn er å ta ut baggen, ta opp ryggen og legge ned beina...er det da en kombi jeg vil ha da??
snart mor til 3 Skrevet 23. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2007 tusen tusen tusen takk :-) da er det jo ingen tvil..har ikke sett vognn enda,men blir nok simo kombi på meg da hehe... takk alle sammen!!!!! :-D
jiha Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 kombi vognene er også mye tyngre en duo vognene;)
mamma til 2 små:=) Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 kombi=vogn med bag i,dvs at du kan lett ta ut bagen når du skal ha den med deg inn et sted osv.Noen har den også med seg i sengen til babyen eller sin egen. Genialt:=) for mange barn liker å ligge litt trangt og lunt. Duo er som en bagvogn---kun bag --overdel og egen sportsdel når bagen blir liten for barnet.Kansje litt lettere i vekt enn kombi men ikke mye. Bagvogn er kun til barnet er stort nok til å sitte selv så den kan vi ikke bruke lenge.Fordelen er at den er stor og romslig til pose og barnet + den er billig.Men må jo kjøpe sportsvogn etterpå.En ting er jo greit og det er at man kan kjøpe en litt mindre sportsvogn enn den som er på duovognen og kombivognen. Jeg vil anbefale deg uansett at du kjøper 4 hjuling og ikke trehjuling pga dem har jeg hørt mye dritt om f.eks at dem er ustødig Jeg skal heller ikke ha nettkurv---heller stål pga man kan ikke ha tunge varer under vogna i kurvnettet Håper jeg også kunne hjelpe litt:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå