Gå til innhold

Hvem av oss er dere enige med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lånt endel babyklær av venninner, bla en ullpysj fra Janus. Denne kom det desverre en del bæsj på da Milla bæsjet myyye en natt...har prøvd å få det vekk, men det ser dårlig ut. Sa til samboer at vi måtte kjøpe ny til hun vi hadde lånt den av - men han mente at det var vel ikke nødvendig? Låner en bort babyklær må en nesten forvente at et og annet plagg kan bli ødelagt av bæsj el uten at en skal få nytt....jeg mener det bare er normal folkeskikk å kjøpe ny! Selvsagt hadde det ikke vært så lett om det var et klesplagg som ikke var i salg lenger, men da hadde jeg kjøpt noe annet som erstatning...enig med meg, eller? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg jeg :)

Skrevet

jeg hadde nok fortalt venninnen hva som hadde skjedd og hørt hva hun hadde sagt, hvordan hun hadde reagert. og så kjenner man vel sin venninne såpass at man vet om hun forventer seg at du kjøper nytt eller ikke.

mine venninner hadde sagt at det gjorde ingenting og at jeg ikke trengte å kjøpe noe nytt :o)

Skrevet

Enig med dere begge!

Når man låner bort må man regne med sånt!

Men jeg også hadde kjøpt ny!

Skrevet

Enig med deg jeg. Mener det er forskjell på en bomullspysj fra HM og en ullpysj fra Janus og. Så såfremst klærne ikke er ment å kastes eller gis til fretex etter at du er ferdig å bruke de, hadde jeg nok kjøpt ny.

Skrevet

Ja, det hadde forsåvidt jeg også, men dette er ikke egentlig en venninne av meg, men av søsteren til samboer....så jeg kjenner henne ikke så veldig godt.

Skrevet

hadde spurt venninen min om hva hun mente jeg, ikke noe vits i å kjøpe ny om hun ikke skal ha den tilbake for å bruke den mener jeg da.. har selv lånt bort mye tøy fra snuppa, og har sakt at jeg bare vil ha det som ikke er blitt stygt tilbake, resten kan kastes. og trenger ikke å erstattes.

Skrevet

er faktisk enig med samboeren din...

når man låner bort babyklær så må man regne med at det kommer bæsj på de..

sånn er det bare..

hadde muligens snakka med vennninna og sagt at det var bæsj på som ikke gikk bort,hadde hun blitt sur hadde jeg sikkert kjøpt en ny,men om hun sier det er greit og hun regna med det så hadde jeg ikke kjøpt ny..

Skrevet

Mest enig med deg, men hadde hørt med venninen min om hun ville jeg skulle erstatte den som var blitt ødelagt. Selv hadde jeg sagt at det ikke hadde trengts hadde det vært min vennine som kom å spurte om hun skulle erstatte noe

Skrevet

I utgangspunktet enig med deg, men det kommer litt ann på situasjonen til venninna også. Min venninne lånte bort sin elektriske brystpumpe, også klarte hun som lånte den å ødelegge den. Hun kjøpte selvsagt en ny, men saken er jo den at hun som lånte den bort skal ikke ha flere barn hun, så nå sitter hun med en helt ny pumpe hun ikke har bruk for.. kanskje hun som ødela den kunne pratet med eieren og kjøpt noe annet til henne isteden, evt betalt for pumpa?

Hvordan er situasjonen til din venninne, skal hun ha flere barn og har behov for en ullpysj er det jo greit, hvis ikke ville jeg tilbudt meg å betale for den eller kjøpe noe annet.

Skrevet

Ja, det er litt det også - at det tross alt er et litt dyrt plagg, ikke en body fra H&M til 49,50....og hun jeg har lånt den av har sagt at hun gjerne vil ha det tilbake da hun skal ha flere barn....og en offwhite Janus-pysj er jo noe en sikkert vil bruke om igjen. Jeg kjøper nå ny uansett, jeg;o)

Skrevet

Som jeg skrev over så er hun strengt tatt ikke en venninne av meg, men av søsteren til samboer og hun har sagt at hun vil ha klærne igjen da de skal ha flere barn...hadde jeg visst hun ikke skulle hatt flere så hadde jeg ikke stresset med det;o)

Skrevet

få samboeren din til å snakke med henne..er jo hans unge også..:)

Skrevet

Tja... Jeg synes vel egentlig at det er litt spesielt av venninna di hvis hun mener du bør kjøpe ny. Mne samtidig så er det jo veldig koselig hvis du gjør det da:o)

Siden den ene ullpysjen er ødelagt kan du jo bare kjøpe en ny til deg selv. Når Milla har vokst fra den tilbyr du deg å gi venninna di den nye pysjen du har kjøpt istedenfor den gamle. Sannsynligvis kommer hun til å si at det ikke gjør noenting, og at du bare kan beholde den, men hvis ikke så er det jo bare å la henne få den. Etter endt bruk selvfølgelig! =)

Skrevet

Jeg tror jo egentlig at hun sier det ikke er nødvendig, men likevel...og ja, da hadde jeg tenkt å kjøpe en ny som Milla kunne bruke nå (og håpe det ikke kommmer bæsj på den også;o)) og gi denne til henne når Milla har vokst ut av den. Ingen planer om flere barn her, så når jeg er ferdig med den ville jeg jo gitt den bort uansett:o)

Skrevet

enig med han jeg.

hadde jeg lånt bort klær hadde jeg forventa at uhell kan skje..

og jeg hadde ikke lånt bort noe jeg var veldig redd for...

Skrevet

Har du vasket den på 60 graders vask også? Har også ullpysj fraJanus, og bodyer oosv, og innimellom så kommer det bæsj på de (mye) og da har man jo ikke noe valg. vaske på 60 grader. Og det har gått helt fint, og flere ganger med samme plagg.

Hvis ikke det nytter, så hadde jeg garantert kjøpt ny.

Skrevet

Nei, det er jo sant...men jeg føler det blir litt "frekt" å ikke kjøpe ny...men da som sagt over her, at jeg bruker den ferdig til Milla først;o)

Skrevet

Vel, det er jo forskjell på hva man låner da. Hadde jeg feks lånt ei kaketine og den var blitt ødelagt så hadde jeg erstatta den. Samme hadde jeg forventa om jeg lånte bort noe sånt. Barenklær slites i bruk og man kan ikke forventa at det skal erstattes. Jeg hadde ikke forventa det i allefall.

Nå er en sånn janusdress noe spesielt og litt dyrere så jeg ville ha spurt om de vil ha ny i erstatning.

På en annens ide hadde jeg aldri i verden lånt babytøy fra en så perifer person som det høres ut som dette er. Ikke hadde jeg lånt bort sånne dyre plagg til en perifer person heller. Ikke at jeg er imotå låne babytøy, det er jo en fin ting. Men Da måtte det ha blitt av/til nære venner eller familie. Spesielt om det er meningen jeg skal bruke klærene til flere unger (i så fall hadde jeg nok ikke lånt bort en sånn dress, men bare vanlige klær)

Skrevet

Har ikke vågd å ta den på mer enn 40 jeg, siden det var det som stod inni....men får jeg ikke bort bæsjen er den jo ødelagt likevel, så da kan jeg jo bare prøve. Jeg har vasket den to ganger og hatt zalo på den for tredje gang nå - den ligger og "godgjør" seg på vaskerommet.

Skrevet

Jeg kjenner henne jeg også, men venninne vil jeg ikke kalle henne...og er enig med deg der...jeg hadde nok ikke tebkt på å låne vekk babyklær jeg skulle bruke senere til annet enn gode venninner eller familie - men det var hun som tilbød seg og hun stod på døren med det før jeg fikk svart omtrent...syns det hadde vært litt teit å si nei. Hun er forsåvidt en nabo av svigers da, så samboer har jo så godt som vokst opp med henne.

Skrevet

Jeg er enig med de over her som skriver at du bør ta det på 60 vask.

Har nettopp tatt ulltøy ut av vaskemaskinen som var full av bæsj og blåbæryoghurt.Har et program som er 40-60 gradersvask, tok sjangsen på å ta det der og det ble helt rent igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...