NN 4 Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Litt merkelig spørsmål, men jeg prøver meg... Jeg er forlovet og fikk en nydelig forlovelsesring av min kjære. Jeg fikk også en aliansering med en stein da vår lille solstråle ble født. Når vi gifter oss får jeg i tillegg en giftering. Alle disse tre ringene er jo ringer jeg gjerne vil ha på meg hver dag, pga det de symboliserer. Er det stygt med to ringer på samme hånd? Må jeg i så fall ha begge på ringfinger, eller kan man ta i bruk langfinger eller pekefinger? Noen forslag? Føler meg litt dum her, men vil jo ikke se helt utspjåket ut heller...
PrettyPink Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Jeg hadde to ringer på hver hånd før jeg. Ville jo ha på meg de jeg fikk av sambo. Nå som vi har giftet oss, bruker jeg ikek forlovelsesringen lenger. Vi hadde ringer begge to når vi forlovet oss, like, ganske tynne gullinger. De har jeg planer om å lage til et smykke til meg eller datteren vår.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Personlig ville jeg synes det var litt mye. Men jeg liker ikke smykker og bruker ikke ringer selv om vi er gift og har unger sammen. Men hva jeg synes er ikke viktig. Det er du som skal bære dem.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes ikke det er stygt med flere ringer på hånd.. Selv har jeg to ringer på hver hånd en på hver ring-finger og en på hver lang-finger.. Jeg har og fått de jeg bruker daglig av min kjære, den ene er da gifteringen, og på den samme hånda en i gult gull jeg fikk i gave da jeg hadde født datteren vår. på venstre hånd har jeg to ringer i hvitt gull... Ringene mine er "glitrete" og synes godt, men synes det er langt fra utspjåket.. Jeg er glad i smykkene mine, og i tillegg til ringene bruker jeg daglig to armbånd i gull på venstre håndledd, ankellenke i sølv på venstre ankel, samt to øreringer i hvert øre... Det eneste jeg ikke helt har sansen for er ringer på pekefingeren, men det er jo rett og slett smak og behag... Hadde jeg vært deg, hadde jeg uten tvil hatt på de ringene jeg føler er spesielle jeg....
Storebror & Lillesøster Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Bruk forlovelses ringen når dere gifter dere da,det skal vi,setter bare inn en ekstra dato og pusser de opp.
trøndermamma Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Har en ring på hver hånd, begge har jeg fått av min samboer. Når vi gifter oss neste år, bytter jeg ut den på høyre hånd med gifteringen. Den på venstre hånd kommer jeg fremdeles til å bruke da den betyr mye for meg (fikk den da vår førstefødt ble født). Syns det er fint med ringer, men det bør ikke bli for mange. For meg holder det med en på hver hånd!
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 jeg er ikke utspjåket.. jeg har to ringer på ene hånda (langfinger og ringfinger) og en på andre (kun gifteringen på ringfingeren) vi har brukt samme ringer som forlovelsesring og giftering vi da.
hit og dit Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Enkelte bruker forlovelsesring og giftering på samme finger. Det kab være fint det. Tanta mi og ei venninne fra statene gjer det, og det er veldig elegant. I desse tilfella så er det diamantring med kvit gull og giftering i kvit gull. Kanskje du kan ha dette på ei hånd og allianse ringen på andre?
NN 4 Skrevet 23. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2007 Takk for mange flotte svar. Forlovelsesringen er en diamantring i hvitt gull, min kjære har ingen forlovelsesring så det er ikke aktuelt å bruke dette som gifteing. Som giftering skal vi ha tradisjonelle i gult gull. Og så har jeg alianseringen i hvitt gull med en diamant (så langt... Tror meningen er at han skal få satt inn en sten til for hvert barn). Tror jeg får prøve meg på gifteringen på høyre hånd og de to andre på venstre, må vel få den ene utvidet litt slik at den passer på langfinger. Får bare prøve om jeg selv synes det blir for mye, vil jo så gjerne ha alle "symbolene" med meg hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå