Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Har en sønn på 4,5 mnd som er skikkelig grinete om dagen. Han driver med en tann så det er nok grunnen... det som er slitsomt er at jeg ikke kan gå fra han i det hele tatt. Skal ikke ligge alene og ligger han på gulvet så snur han seg på magen hele tiden...etter 2 min vil han tilbake på ryggen men får ikke til det selv enda. Snur han tilbake på ryggen og to sekunder etter er han tilbake på magen.... kjempegøy at han holder på sånn altså men litt slitsomt om dagen når han er så grinete... Andre som har tips til hvordan få tilfredstilt grinete barn og samtidig få gjort noe hjemme?
Gjest Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Ingen tips, for jeg lar rett og slett husarbeidet ligge. (har vaskehjelp, men trenger å rengjøres oftere enn hun kommer, men jeg lar det være.) Venter evnt til mannen kommer hjem, eller han får gjøre litt. Det er fulltidsjobb å være hjemme med barn. I mine øyne er det ikke meningen at vi skal ta alt husarbeid i tillegg. Jeg er av typen som takler grining svært dårlig, så da er jeg heller på gulvet og leker med mini:) Blir jo bedre når gutten din klarer å snu seg tilbake, og ikke minst får ut den tannen...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Største feilen min er at alt jeg skulle ha gjort henger over meg.... mannen sier at jeg ikke skal tenke på husarbeid i det hele tatt men det er ikke så lett syns jeg...Var så deilig når han kunne ligge å pludre for seg selv litt og jeg kunne gjøre andre ting ogaå.. får håpe det retter seg etterhvert...
Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Ja, mange av kravene stiller vi selv... Men fortvil ikke, det blir bedre når han bare blir eldre og får til mer ting han ønsker. (Bare ikke når separasjonsangsten setter inn og de gråter bare du går ut av rommet.. he, he..)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 hehe.. dere har i hvertfall gubbe som ikke klager over hvor lite jeg har rekki og gjordt når han kommer hjem. (han trur jeg har ferie jeg nå, som jeg er hjemme hele dagen). Vesla her ruller også i alle rettninger, men nå har hun i hvertfall blitt så dreven at hun kan ligge på magen lenge og rulle seg tilbake på ryggen når hun vil det. Men kan huske hvor slitsomt det var i begynnelsen me den rullinga hele tia:) Det som redda meg litt var å legge hånkle på hver side av henne som en rull, da fikk hun ikke snu seg med det første. kjekt når du må på do eller gjøre noe annet viktig som du trenger to frie hender på.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Takk for tips.. skal prøve det... det er helt sikkert og visst at det ikke er ferie å gå hjemme ja... Du sier vesla di ruller seg tilbake igjen nå.. hvor gammel er hun?
Gjest Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 hun er 4,5 måndte sånn ca:) Hun begynte ganske tidlig å rulle, men det var når hun var underkaneten av fire måndter det begynte å bli litt slitsomt å snu henne hele tia. Men det blir bedre, når de har fått trent seg opp litt til så klarer de å komme seg tilbake å Nei er ikke akkurat ferie nei, men jeg er i hvertfall så heldig at jeg har en kjempe flott svigermor som tar samboeren litt i nakken når han maser for mye:) (sånn at det ikke bare blir kneldring fra meg;) )
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Gutten her og er 4,5 mnd.. født 13 juli.. Han begynte å snu seg over på magen for ca 3 uker siden så han snur seg vel tilbake igjen snart..... Går som regel fort når de først setter i gang... Skal vel egentlig ikke klage for han er jo snill som dagen er lang.. sover om natta og spiser bra, men er bare så veldig slitsomt akkurat nå om dagen når han er så irritabel.. I dag har jeg ikke gjort noe hjemme og kun konsentrert meg om han, vært litt på pc da.. nå skal vi ut å gå en tur.. deilig med litt luft.. Godt du har svigermor som tar samboern litt da.. he he.. Ha en strålende dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå