Gå til innhold

familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på første møte på familievernkontoret nå, pga konflikter vi ikke klarer løse selv. Gruer meg. Noen som har vært der? Mannen min vil ikke være med, og mener problemene bare er bagateller (drikking i helgene med medfølgende avtalebrudd) og at vi hadde hatt det bra bare jeg sluttet å mase. Han har en veldig evne til å få meg til å føle at det er jeg som tar feil, og nå sitter jeg her og syns ikke jeg har noe å komme med på fam.vern i det hele tatt. Men så vet jeg at om ikke lenge kommer problemet opp igjen, og stilt overfor ham i en sånn setting (full mann, brutt avtale) er jeg helt på grensen, kjempefrustrert, såret.. Har vurdert å gå fra ham mange ganger men så vil jeg egentlig ikke det. Vi har to barn sammen og er gift.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært til samtaler på fam.vernkontoret. Min erfaring er at de er veldig åpne i forhold til begge parter. Begge får tid til å legge frem ting, kommentere ting osv.

Om det kan være til litt hjelp er det lurt å skrive opp noen stikkord. Ellers er de som regel veldig flinke til å oppmuntre begge parter til å prate. Jeg synes ikke det var noe problem slik sett.

De er også flinke til å finne hovedpunkter, og komme med forslag til løsning som gangner begge parter. Forskjellige "øvelser" som skal gjøres frem til neste avtale som går på at begge må gi og begge må få litt.

Skjønner at du gruer det, for det er ikke lett å få en ukjent 3. part inn, men det er veldig lurt å få litt hjelp av en helt nøytral person. En som ikke har forutsettning eller til hensikt å ta parti med noen.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv...men vil tro at det kan være hjelp å få med å dra dit.

Du vil jo sikkert at ting skal bli bra,og da er det jo greit å prøve ut de mulighetene en har ved å få hjelp utenfra.

Menn har en tendens til å bagatellisere problemer,men dra han med deg og legg fram problemet..og håp på at de kan hjelpe dere!

Vær sterk,og stå på for å få orden på forholdet deres!

Lykke til... :)

Skrevet

Det var som å lese om meg selv gitt... jeg også ender opp med å føle at det er jeg som tar feil hver gang...

Familieværn kontoret er ikke skummelt, de er der for å hjelpe. Du kan f.eks begynne å fortelle det du har sagt her nå, så går nok samtalen greit etterpå tenker jeg. De er veldig forståelsesfulle, ihvertfall der jeg var til mekling med x'n min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...