Gjest Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg har termin 29. januar, og har bestilt fly tur retur skien bergen i jula. Har snakka med flyselskapet, og klarert med dem at det er greit, må bare ha med en bekreftelse på termindatoen. Så kommer en venninne av meg og forteller meg at det er såååå farlig å fly pga trykket. Dette er altså et lite fly, og turen tar ca femti min. Er det noen som vet om det virkelig er farlig?
bergen81 Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Hei:) Jeg bor i Danmark, og skal hjem til Bergen til jul. Jeg har termin 27. januar, og spurte både jordmor og lege om jeg kunne fly 29. desember. Og det var helt greit. Da skal jeg fly fra Bergen til København og deretter fra København til Aalborg. Opp til uke 36 trenger du jo heller ingen legeerklæring for å fly, ikke hos SAS i allefall. Jeg flyr med god samvittighet:) God tur!
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Det kan jeg aldri tenke meg. Da hadde det jo ikke vært lov å fly da. Grunnen til at flyselskap er restriktive med å fly tett opp til termin, er jo pga fare for fødsel ombord. Hvis det er farlig å fly mot termin, ligger jeg selv tynt an:-) Jeg har flydd mye hele veien. På lange turer er det lurt å bevege litt på seg, for å unngå dårlig blodsirkulasjon. SKien-Bergen er jo bare en liten time, så jeg hadde ikke bekymra meg for det.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Takk:) Da flyr jeg og med god samvittighet. De sa at det var lurt å ha med bekreftelse på termindatoen, da de ikke kan se hvor langt jeg var på vei. Det er alltid noen venninner som skal overdramtisere så veldig Alternativet mitt hadde vært å kjøre bil over haukeli, og det synes jeg er mye mer risikabelt... Tenk å bli stående i kolonne i snøstorm på øde fjellet, og begynt å føde for tidlig :) Da hadde jeg heller blitt hjemme...
bergen81 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Ja, nemlig.. Alternativet mitt var båt, men tenk noe så trist som å føde på Color Line...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå