Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 har bare behov for å få ut litt fortvilelse... med fare for å bli oppfattet som sutrete....... er nå høygravid m bekkenløsning. søvnen har vært elendig lenge pga smerter. nå har også sønnen vår begynt å være våken på natterstid. jeg er så lei, trøtt og sliten at jeg bare sitter å griner på morgenen..... har vært alene hele natta da mannen min jobber turnus. den nydelige sønnen vi allerede har fortjener ikke å ha en sånn sur uopplagt mamma. får så dårlig samvittighet i forhold til alt og alle. gubben får ei sur kjerring selv om han står på som best han kan når han er hjemme. besteforeldre har og stilt opp for oss. så da får jeg bare enda dårligere samvittighet og føler meg så totalt utilstrekkelig.... hvordan blir dette med en liten til i huset ? kall meg gjerne sutrete, men jeg måtte bare sette ord på følelsene mine.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Hei. Dette er mitt første barn,, men jeg også ljurer fælt på hvordan jeg skal orke en liten baby når jeg har så lite overskudd nå, men er sikker på at alt blir annerledes når babyen kommer:)
En til! Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Vi har alle dager der vi føler oss utilstrekkelig og "bakpå". Det er helt vanlig, og når vi i tillegg er stappfull i alle mulige hormoner, er det naturlig at følelsene forsterkes. Prøv å gjør det så enkelt som mulig for deg fremover, og det er ingen skam å be om mer hjelp. De aller, aller fleste viser god forståelse for at man er sliten i slutten av svangerskapet. Noen tips: -Kjøp julegavene på nett i stedet for å løpe fra butikk til butikk (de fleste butikker har netthandel nå, Elkjøp, HM, lekebutikker osv) -Mange skriver her at de står på og fyller opp frysen med masse hjemmebakst før fødselen til alle barselsbesøkene. Kjøp heller ferdig pepperkakedeig (f eks på Ikea), og sett av en ettermiddag til at du og din sønn koser dere med dette sammen. Man kan også kjøpe vaffelmiks og andre kakemikser og heller bake lettvint etterhvert, etter behov. -Vis til din mann at du setter stor pris på at han gjør en ekstra innsats (det skulle bare mangle at mennene står på ekstra nå, men det er likevel kjekt for dem å få litt skryt, kanskje han står på enda mer da... :-) ) -Tillat deg selv å være sliten! Det er lov! Ta deg en lur så ofte som du kan! Og prøv å få litt frisk luft de dagene der bekkenløsningen ikke er for ille! Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Det går sikkert mye bedre når du får den lille. Bare forklar de rundt deg at det ikke er meningen å være sur, men du er så sliten og har slike smerter at du ikke kan noe for det. De forstår det. Nå vet jeg ikke hvor gammel sønnen din er, men min gutt på fire har fått mer kjeft enn nødvendig de siste månedene, men han har godtatt når jeg har sagt unnskyld til han etterpå, og forklart at mamma blir veldig fort sint nå for hun er så kvalm og dårlig. Gode klemmer og påminnelser om at vi elsker dem er det viktigste. Det er ikke noe greit å ha det sånn, men jeg tror det er viktig at de rundt deg forstår hvordan du har det, så er det kanskje lettere for dem og. Og vi har alle behov for å sutre en gang i blandt. Vi er mødre ikke supermann Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Tusen takk for gode ord ! Det gjorde godt !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå