Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Tåler ikke p piller, tror jeg reagerer på conludag også, legen tør ikke gi meg spiral pga mye hormoner osv og allergi, hva bruker dere, trenger tips til hva jeg kan bruke
r r r Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Har brukt pessar mellom graviditetene og i ammeperiodene. Veldig fornøyd med dette. Litt vanskelig å få tak i nå, men snakk med lege/gynekolog - de kan få tak i det herifra: www.milex.no. Og så må sæddrepende krem bestilles fra utlandet. I tillegg (etter jeg fikk mensen da jeg sluttet å amme andremann), brukte jeg en fruktbarhetscomputer, Pearly. Den funket fint i 10 mnd helt til jeg plutselig fikk eggløsning mange dager tidligere enn normalt. Derfor fikk vi barn nr3 ca. ett år før planen...
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 ja, kroppen min lagrer alle hormonene istedenfor å skille de ut etterhvert. Resultat: Maaaange småblødninger. ble nesten 3 uker med mens til sammen. Jeg bruker pearly. Fram til nå har det funka greit. Men ble jo litt skremt nå av rrr... Heldigvis får jeg alltid utflod rundt eggløsning, så har en liten kontroll med det...
r r r Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 til onam: jeg hadde ikke brukt pearly om det var uaktuelt å få flere barn. Den er nok enda tryggere om man later som om de grønne dagene før el er røde, for det er jo i tilfelle denne perioden som kan variere i lengde. Nå som jeg har fått de tre barna jeg skal ha, venter jeg på time for sterilisering for å slippe prevensjon i de 15 årene som er igjen før overgangsalderen!
Mammapudding Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Jeg kan ikke bruke hormoner pga av protein-s mangel i blodet, får lett blodpropp da! Sist hadde jeg kobberspiral, men det vil jeg helst ikke ha pga det var så vondt å få satt inn. Nå driver legen min å sjekker med andre leger og eksperter om jeg kan bruke cerazette siden det ikke er østrogen i dem. Ellers er det jo kondomer eller sånne maskiner som perly osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå