Gå til innhold

et rop om hjelp i natten....ang bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så dum at jeg ikke klarte å la være å gå tur med hunden tidligere ikveld, og når jeg kom hjem så var det så vidt jeg greide å krøke meg fra do og ut i stua til sofaen.

Har hatt noen små symptomer på bekkenløsning tidligere i sv.skapet, men det har vært smerter i symfysen og nedover på innsiden av lårene.

Nå ikveld derimot har jeg hatt til tider helt sinnsykt vondt i ryggen, på høyre side like over hoftekammen. Verst er det faktisk når jeg skal ligge, utrolig vondt å snu seg, og klarer å ligge i en stilling i maks 2 minutter før d begynner å gjøre skikkelig vondt igjen. Kjennes også ut som om jeg er veldig øm i høyre side. Og når smertene i ryggen kommer er d også som om magen blir øm(krøkte meg sammen og da kjente jeg at d var vondt i magen også).

Kjenner ingenting nå når jeg sitter, men begynner å bli veeeeldig trøtt og har mest lyst til å bare kunne få lov til å sove en liten stund.

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Shit, det hørtes ikke godt ut... Virker som det har skjedd et eller annet baki der, så jeg ville ha ringt kiropraktor i morgen tidlig og bedt om akutt-time. Har hatt mye trøbbel med iliosacral-leddet (koblingen mellom bekken og rygg) selv, og har hatt gode erfaringer med kiropraktikk. Lykke til, da...

Skrevet

jeg sverger til nåler.skal f min ukentlige dose i dag,og gleder meg til være s godt som smertefri i 3-4 dager.kan til og med klare meg i lengre perioder uten krykker

Skrevet

Nå i helgen hadde jeg, var jeg deg, gått til innkjøp av silkelaken og silkepysjamas, gått til kiropraktor og ellers tatt livet med ro.

Bekkenløsning er DRITTVONDT! Er du heldig vil kiropraktikk, fysioterapi evnt. akupunktur hjelpe, men lytt til kroppen uansett...

Skrevet

Her også!!! Var ute og gikk tur forrige helg, bar min 3 år gamle datter (på hoften selvfolgelig...) da hun ikke ville gå eller sitte i vognen. Så dumt...er 20 uker, dette vet jeg jo at jeg ikke burde gjore, men...Nå har jeg fått bekkenlosning, og har over 4 mnd. igjen. Supert!!!

Hva gjor dere? Får dere hjelp hjemme? Tar mannen deres sykemelding? Jeg har 2 små på snart 3 og 4 1/2. Er hjemmeværende så jeg kan jo ikke akkurat bli 'sykemeldt'. klarer såvidt og komme fra og tilbake fra do, kalrer ikke ta av og på egne sokker og sko. Hente barna i barnehagen er et mareritt. Jeg er rådvill. Starter fysioterapi neste uke, får håpe det hjelper. Men kan man bli bedre?

Mannen min hjelper så godt han kan hjemme, men han kan jo ikke jobbe 2 jobber, min og hans! Hva gjor dere? hvor lenge har dere igjen til fodsel? Noen av dere som har hatt dette for som vet om det har evt. implikasjoner på selve fodselen eller etterpå?

Skrevet

Har slitt med bekkenløsning siden uke 16, er i 38 nå.. Ikke vært til noen form for behandling, men sverger til ro ro og attet ro. Vekta lider, men så lenge jeg gjør minimalt av husarbeid og går minst mulig er det stor forbedring, men det er kanskje ikke alle som har mulighet til det ... Ellers fikk jeg nylig lånt ei sklimatte til å ha i seng og den er helt fantastisk, spes nå som jeg har blitt supertung. Det er en drøm å snu seg og komme seg ut på sengekanten i forhold til tidligere. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Smertene har heldigvis gitt seg nå, men har streng beskjed fra legen om at å gå turer ikke er så veldig aktuelt lenger.... ;) Ble også sendt videre til sykehuset i går med henvisning om videre undersøkelse(pga av at smertene også haddeforplantet seg til siden og litt til magen). Fikk tatt en ekstra UL, og CTG-registrering og alt så helt finfint ut :) Og så fikk vi med oss et lite 'portrett' av lille krapylet da!

Er allerede 50% sykemeldt og blir nok også å fortsette med dette fremover. Sambo er kjempesnill og skal veldig passe på meg hele tiden(han sto opp kl halv fem i går morrest for å holde meg med selskap, og dro heller ikke på jobb, for han SKULLE følge meg til legen slik at han fikk vite hva hun sa uten min sensur). Nå er det like før jeg må høre med ham hver gang jeg skal gjøre noe, slik at han kan godkjenne d ;p

Støvsuging her hjemme har jeg ikke fått klarsignal for, men 'får lov' å henge opp klær og vaske av benken/vasken/speilet på badet......

Skrevet

Men er dette deres forste baby? Er det noen av dere som har barn fra for som:

A) Vet hvordan fodsel og tiden etter fodsel evt. blir etter bekkenlosning under svangerskapet?

og

B) Noen som er hjemmeværende med små barn allerede? Hva gjor dere? Vi kan jo ikke akkurat sykemeldes?

Er så fortvilet over denne situasjonen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...