Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Va gjør jeg da? har ammet en stund men vurder å slutte nå, pga e ikke i stand. Va gjør jeg? får jo brøst spreng te slutt. Noen som kan fortelle meg?
Ane** Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Kan jeg spørre hvorfor du skal slutte? Må du kutte all amming eller kunne du tenkt deg å amme bare på dagen eller natta? Så blir det litt enklere å finne en skånsom måte å gjøre det på.
Ane** Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Har du spurt om hjelp fra en ammehjelper? De fikk meg på rett spor med min første. Kom hjem hit og hjalp meg og viste.. Følte meg skikkelig klønete, men etter det gikk det som en drøm!! Men om du virkelig har gitt opp får du bare prøve å gjøre det mest mulig skånsomt. Gi litt pupp så du får av den værste sprengen og resten flaske ved hvert måltid. For melker du ut alt vil du jo bare produsere mer... Prøv å få bort den værste toppen men ikke mer, så vil produksjonen din dale kraftig på bare få dager... Men ikke stopp helt å amme/melke på en og samme dag, da kan du få tilstoppa melkeganger å det er ialefall ikke behagelig!! Masse masse lykke til! Men som sagt, ønsker du å få det til så kontakt en ammehjelper. Det er damer som lever og puster for å amme så hos dem er ingen spørsmål for dumme. De gjør alt for å hjelpe deg!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Det hun spør om er jo hvordan hun skal få vekk melken på en smertefri måte, ikke om hjelp til å fortsette. Noen er så hysteriske med denne ammingen at jeg nesten kan bli kvalm. Men vel, Så til HI :-) Hvis du har pumpe, så pumper du ut den værste sprengen, masserer brystene i dusjen med varmt vann osv. for at det ikke skal bli klumper. Nevner pumpen, fordi den ikke stimulerer på samme måte som hvis du la barnet til brystet. Hvis du ikke har pumpe, så ammer du barnet ditt så den værste sprengen blir borte, så gir du MME på flaske resten:-) Hvis du gjør dette en stund, å det IKKE blir mindre melk, kan du få hjelp på helsestasjonen, hvor de da kan gi deg noen medisiner som hjelper til å få melken bort:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå