Gå til innhold

er det noe vits i å ta nettstudier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo mener at det er bortkastet penger, og at arbeidsgivere ikke tar det like seriøst som vanlig studier på en måte.. hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hva du skal ta. Jeg har tatt gjennom Høgskolen i Sør-Trøndelag og det studiet jeg tok er ihvertfall anerkjent på linje med om du tar det på skolen, kanskje til og med litt mer, siden nettstudenter der ofte er eldre og mer seriøse studenter og gjerne har mer erfaring innen det de studerer.

Skrevet

okei.. har ikke tenkt på hva jeg vil ta enda. har lyst til å studere mer, men bør begynne å jobbe for å få det til å gå rundt her..

Skrevet

tok en titt på nki.no nå. hva tror du om f.eks. pedagogisk assistent-studiet? er det noe vits liksom, hvis jeg havner nederst i bunken av søkere som har gått førskolelærer?

Skrevet

Jeg tror du bør satse på et studie som tilsvarer det samme som et skolestudie, sånn at du ikke havner på siden fordi arbeidsgiver ikke skjønner hva det er for noe.

Utover det så vil jeg tro at den som ansetter ville sett på hva du har gjort ved siden av, hvorfor du har valgt å gjøre det sånn. Tror ikke det er bare bakdeler med det, nei :)

Skrevet

Nettstudier ved en høyskole eller universitet er like høyt ansett som de "vanlige" studiene.

Nettstudier gjennom NKI eller lignende, gode gammeldagse "brevkurs", blir sjelden sett på som skikkelig utdanning i min oppfatning. Et halv/ettårs-enhet med nettstuder liksom...er ikke akkurat så voldsomt imponerende.

Skrevet

NKS har noen studier i samarbeid med høgskolen i Vestfold. Der blir vitnemålet skrevet ut av sistnevnte.

Men du må sjekke hva utdanningen de tilbyr er "verdt". Pedagogisk assistent-kurset krever ingen forkunnskaper (utdanning), og gir heller ingen vekttall. Du vil (som du selv skriver) havne bak alle førskolelærerne i bunken, fordi det er en HELT annn utdanninnig. Krever studiekompetanse, dernest er det 3 år på høyskole.

Skrevet

Det å ta nettstudie ved siden av full jobb fordi man vil videreutdanne seg eller spesialisere seg er jo kjempeflott. Det viser at man har litt ambisjoner og at man har omløp til å ta til seg mer kunnskap. Dette er krevende og sier ganske mye positivt om personen spør du meg (og mange arbeidsgivere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...