Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Disse kommer spesielt om natta hvis jeg strekker meg eller noe. Dette er fryktelig vondt og ekkelt. Er det noe man kan gjøre for å hindre disse? Og hva er det som gjør at man får det? Må jo ha med graviditeten å gjøre, for jeg har aldri vært plaget før.
ehtaner84 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 gjett om!!! det er så vondt det.... har hørt at magnesium skal hjelpe. de sier det kommer av mangel på blodsirkulasjon i graviditeten. jeg har merket at det hjelper hvis du ikke strekker på føttene når du strekker deg.
*Lykkeliten* Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Hadde det også slik de siste mnd,ene.. Ikke no særlig nei, spesielt om natta..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Helt vanlig under graviditeten med kramper i ben og armer. Magnesium og massasje hjelper:D
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Veldig plagsomt. Jeg synes det hjelper å stå opp fra senga og gå litt på gulvet / tråkke ordentlig ned på foten. Men det er ikke alltid like fristende midt på natta.
hagbart Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Det er helt forferdelig med disse leggkrampene !!! Det som hjelper meg best er å sove med ullsokker på...blir varmt, men slipper kramper !
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Spis magnesiumtilskudd! Det hjelper:-)
Vibe80 Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Har også hørt at leggkramer kan skyldes lite kalsium i kroppen. Jeg har spist mengder med risgrøt (tror jeg har fått i meg nok kalsium for å si det mildt) hele svangerskapet og har ikke vært plaget med leggkramper. Hvem vet, kanskje kan det hjelpe å spise kalsium??
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Har også hatt leggkramper, spesielt i starten - det gjør så inni h!! vondt! Bare skrek og gråt og min stakkars samboer forsøkte å massere, mens jeg strittet imot :-) Men, det hjalp... I det siste har jeg vært mer plaget av lårkramper! Omtrent like vondt... Husker jordmor sa det var helt vanlig med ihvertfall leggkramper i graviditeten, men at det var lite jeg kunne gjøre med det bortsett fra å kanskje tøye litt før jeg la meg og få samboeren til å massere litt :-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Jeg får leggkramper om jeg sitter mye, og lenge i samme stilling, slik at kroppen blir sliten av å sitte. Krampene kommer først om natten. For min del er ikke kalsium-mangel årsaken, jeg drikker 1l melk hver dag,...
Astrid21 Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Jeg sliter litt med kramper også..Og igår når vi skulle legge oss la forloveden min en dyne og masse puter under føttene slik at føttene ble høyere opp enn kroppen..Dere vil ikke tro det..Men det virket som hakkamøkk..Det var kjempe deilig å sove igjen=) Hihi
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde det masse i forrige svangerskap. Våknet på natta med DEEE vonde krampene. Heldigvis har jeg ikke fått det (ennå) denne gangen. Krysser fingrene for at jeg slipper
ohayoo Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 en kollega av meg spiste magnesiumtabletter og mente at det ble bedre av det. Jeg har hørt at bananer skal hjelpe også. Jeg har ikke hatt noe særlig med kramper, men så har jeg spist banan nesten hver dag også da... ;o) Ikke egentlig for å unngå leggkramper, mer for å overleve bussturen hjem - er så fryktelig sulten hele tiden nemlig, og 40 minutter på bussen uten mat er i overkant lenge for meg... Hilsen matvraket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå