mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 å ta folat? Når begynte dere med å ta det hvis dere tar det da?
*Mamma-i-Mars* Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 begynte med en gang jeg ble gravid....gikk på det hver dag i de tre første månedene
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 tar det ikke nå lenger da, men må si at jeg var driiitdårlig til å huske på den... Hadde en boks med 90 tabletter, begynte i desember å ta de, og var 3 mnd på vei i juli... Altså, hadde jeg tatt hver dag slik jeg skulle, så hadde det gått med minst 2 bokser. Jeg har enda 10 tabletter igjen i den første boksen.... Begynte å ta (når jeg husket det) da vi begynte på prøvingen.
PROVOSERT!!!!!!!!!!! Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Flink og flink. Jeg tar det sånn cirka annenhver dag i allefall :-( Men kunne vært flinkere.
Dancing Queen Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Ja det vil jeg påstå.. begynte med det med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. man blir jo anbefalt å begynne med det FØR man blir gravid hvis man planlegger det..
*Mamma-i-Mars* Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 vi planla å blir gravid men ble ikke det på leeeeeeeeeeenge så sluttet å ta dem til slutt ;p å begynte på igjen med en gang jeg vart gravid
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Tok det fra før jeg ble gravid til ca 13 uker.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Min folatboks står ved siden av tannbørsten, så jeg tar tablett hver kveld mens jeg pusser tenna
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Begynte å ta første dag jeg fant ut at jeg var gravid, forresten.
LiKr Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Begynte å ta den vitaminpakken som heter "gravid" med en gang jeg fant det ut... (jeg var da 4 uker). Der er det nok folat tilpasset gravides første tre måneder - og jeg tok denne pakken til jeg var ca 13 uker. Gikk da over til vanlige multivitaminer og der er det også litt folat (ikke så mye som i gravid men...). Tar i tillegg 2 omega 3-kapsler hver dag (fra starten av svangerskapet). Så det skal ikke mangle på at snuppa har fått vitamintilskudd i alle fall...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 begynte i månedskiftet mars/april, dagen etter jeg sluttet på pillen. nurket ble unnfanget i månedskiftet mai/juni så rakk vel ikke akkurat 3 måneder før. men fortsatte å ta til jeg var 12 uker på vei, da sluttet jeg med de enslige tablettene- men tar fortsatt multivitaminer som har 200 mg i en tablett. husket de hver dag, stod med de andre vitaminene så ikke noe problem
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2007 Ja,jeg har selv tatt dem en stund nå,begynte da vi fant ut at vi ønsket å prøve igjen,men så ble jeg jo stoppet for å prøve av legen,pga blodprosent og jernlager og derfor har jeg nok gått på dem mye lengre enn tre månder,men det er jo ikke farlig,så jeg får bare tygge på dem :-)
Gjest Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Tok bare noen få av de jeg. Så stod det i avisen at folat var fremkallende. Slutta med andre ord.
Gjest mphs Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Begynte med det da vi starter prøvingen og sluttet da jeg var 14 uker på vei.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Har ikke tatt det noen gang, men legen sier jeg har hatt bra verdier i alle svangerskapa =)
Linaria Skrevet 24. november 2007 #16 Skrevet 24. november 2007 Kjøpte et glass månden før jeg ble gravid. Rakk å ta ca ca 30 før jeg ble gravid- tok så de resterende hver dag til glasset var tomt. Det skulle være 100 tabletter i glasset, men det var mye mer (tellte dem fordi jeg kjedet meg), synes å huske det var nærmere 120tabletter, så jeg har brukt hver dag i anbefalt periode. Har også vært flink til å unngå grønn te (grønn te senker folatnivået).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå