Gå til innhold

Er dere flinke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ta folat?

Når begynte dere med å ta det hvis dere tar det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med en gang jeg ble gravid....gikk på det hver dag i de tre første månedene

Skrevet

tar det ikke nå lenger da, men må si at jeg var driiitdårlig til å huske på den... Hadde en boks med 90 tabletter, begynte i desember å ta de, og var 3 mnd på vei i juli... Altså, hadde jeg tatt hver dag slik jeg skulle, så hadde det gått med minst 2 bokser. Jeg har enda 10 tabletter igjen i den første boksen....

Begynte å ta (når jeg husket det) da vi begynte på prøvingen.

Skrevet

Flink og flink. Jeg tar det sånn cirka annenhver dag i allefall :-( Men kunne vært flinkere.

Skrevet

Ja det vil jeg påstå.. begynte med det med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.

man blir jo anbefalt å begynne med det FØR man blir gravid hvis man planlegger det..

Skrevet

vi planla å blir gravid men ble ikke det på leeeeeeeeeeenge så sluttet å ta dem til slutt ;p å begynte på igjen med en gang jeg vart gravid

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Tok det fra før jeg ble gravid til ca 13 uker.

Skrevet

Min folatboks står ved siden av tannbørsten, så jeg tar tablett hver kveld mens jeg pusser tenna :)

Skrevet

Begynte å ta første dag jeg fant ut at jeg var gravid, forresten.

Skrevet

Begynte å ta den vitaminpakken som heter "gravid" med en gang jeg fant det ut... (jeg var da 4 uker). Der er det nok folat tilpasset gravides første tre måneder - og jeg tok denne pakken til jeg var ca 13 uker.

Gikk da over til vanlige multivitaminer og der er det også litt folat (ikke så mye som i gravid men...).

Tar i tillegg 2 omega 3-kapsler hver dag (fra starten av svangerskapet).

Så det skal ikke mangle på at snuppa har fått vitamintilskudd i alle fall... :)

Skrevet

begynte i månedskiftet mars/april, dagen etter jeg sluttet på pillen. nurket ble unnfanget i månedskiftet mai/juni så rakk vel ikke akkurat 3 måneder før.

men fortsatte å ta til jeg var 12 uker på vei, da sluttet jeg med de enslige tablettene- men tar fortsatt multivitaminer som har 200 mg i en tablett.

husket de hver dag, stod med de andre vitaminene så ikke noe problem

Skrevet

Ja,jeg har selv tatt dem en stund nå,begynte da vi fant ut at vi ønsket å prøve igjen,men så ble jeg jo stoppet for å prøve av legen,pga blodprosent og jernlager og derfor har jeg nok gått på dem mye lengre enn tre månder,men det er jo ikke farlig,så jeg får bare tygge på dem :-)

Skrevet

Tok bare noen få av de jeg.

Så stod det i avisen at folat var fremkallende.

Slutta med andre ord.

Skrevet

Begynte med det da vi starter prøvingen og sluttet da jeg var 14 uker på vei.

Skrevet

Har ikke tatt det noen gang, men legen sier jeg har hatt bra verdier i alle svangerskapa =)

Skrevet

Kjøpte et glass månden før jeg ble gravid. Rakk å ta ca ca 30 før jeg ble gravid- tok så de resterende hver dag til glasset var tomt. Det skulle være 100 tabletter i glasset, men det var mye mer (tellte dem fordi jeg kjedet meg), synes å huske det var nærmere 120tabletter, så jeg har brukt hver dag i anbefalt periode.

Har også vært flink til å unngå grønn te (grønn te senker folatnivået).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...