Gå til innhold

Dere som har hatt babyer som våknet MYE om natten :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det noensinne over??????????????,

Han er 6,5 mnd og våkner ca hver time fra han legger seg.

Har holdt på sånn i snart 2 mnd.

Har noen prøvd osteopat, akupunktur, fotsoneterapi osv mot søvnproblemene?

Nå er jeg desperat!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn holdt jenta mi på også, fra hun var 7 til hun var 9 mnd våknet hun hver time etter at vi hadde lagt oss. Var desperat, oppsøkte til slutt helsestasjonen med faktisk et lite håp om å få sovemedisiner til henne. Men, der fikk vi beskjed om at vi måtte flytte gullet på eget rom, noe som føltes vanskelig - men som virket! Etter noen netter på eget rom våknet hun bare en-to ganger pr natt, noe som var himmelsk i forhold til den "torturen" vi hadde vært gjennom i to mnd. Jeg vet i hvertfall at dersom nestemann begynner med samme styret, er det rett på eget rom for han/henne også:)

Skrevet

Har vurdert eget rom, men han våkner hver time fra han legger seg, og da har jo ikke vi lagt oss enda. Skulle forstått det hvis han våknet av våre lyder, men det kan det ikke være.

Skrevet

Vi gikk motsatt vei av de andre her. Fulgte rådet fra mamma og mormor. Kjøpte oss større seng slik at det ble god plass til alle. Sov hele natta for første gang etter at vi begynte med samsoving.

Vi legger ham i egen seng på kvelden og når han våkner kommer han over til oss og sover videre der. Han sover bare 10 timer om natta så han legger seg ikke så mange timer før oss. Hvis han våkner før vi har lagt oss så tar vi han over i dobbeltsenga og da holder det at en av oss ligger der i 2-5 minutter før han sover tungt igjen.

Totalt har det gått mot mer og mer soving i egen seng. Rundt 1,5 år kommer han over til oss kanskje 2 netter pr. mnd. Resten av tiden sover han i egen seng.

Skrevet

Sånn var vår også, uten at jeg noensinne tenkte på det som søvnproblem (for ham, hehe) eller at jeg kunne prøve å endre det :-)

Det er helt normalt at ikke alle babyer sover om natten. Og trøst deg med at de som påstår at barna deres sover hele natten har ofte veldig rare leggetider og definisjoner av når det er morgen! :-) Dessuten har de som regel babyer med glupende appetitt som spiser seg i "koma", er min erfaring. Min baby spiste dessverrre lite, og sov dermed kort før han var våken igjen. Det var ingenting vi klarte å gjøre med det heller. Ikke stress med det, babyen din har ikke søvnproblemer. Det er det du som har....(sukk) og det bryr jo ikke han seg om dessverre.

Vi satset bare på at gullet kom til å sove lenger av gangen etter hvert som han ble eldre og spiste mer så han ikke ble så sulten om natten, og det ble gradvis bedre, fra sånn som du har det nå (stakkars dere det er jo slitsomt!) til at han våknet 2 ganger pr natt frem til han var ca 11 måneder, så gikk han over til å våkne bare en gang(ca kl 4-5, fikk pupp, sovnet igjen) og holdt på dette frem til ca 15 mnd, og så begynte han å sove hele natten.

Han har blitt lagt kl 19.30 på eget rom, helt mørkt, fra han var 4 mnd.

De første 8 mnd fikk han pupp hver gang han våknet, men han kuttet likevel selv ned på antall ganger han våknet uten at vi trengte å nekte ham kos eller mat. Vi gjorde ingen skrikekur, men vi kuttet etterhvert gradvis ned på nattammingen slik at han "bare" fikk trøst i sengen sin til han roet seg, og på morgenkvisten pupp (hvis det var i firetiden om morgenen, han hadde sovet siden 19.30 og han hylte, så var han rett og slett sulten! Mye bedre da å la ham få mat, og sove godt i to timer til etter det). Nå sover han som regel fra 19.30 til ca 6, og det er greit selv om jeg skulle ønske at han sov en halvtime lenger.

Det jeg skulle frem til var egentlig at jeg tror dere vil få bedre av seg selv innen ganske kort tid, og disse månedene er en så kort periode av livet. Prøv å hold ut, og hjelp hverandre med å få sove en lur på dagen. Om noen måneder er sikkert nattesøvnen mye bedre, og du husker ikke at det var sånn en gang. Det er i hvert fall min erfaring.

Skrevet

Jenta mi er straks 1 år og 10 mnd gammel og sånn er det fortsatt her!!! Hun våkner etter 20 min til en halvtime og sånn er det heeeeeele kvelden og halve natta!! Har også prøvd osteopat, sovekarin, og diverse søvnmetoder uten resultat!!! Er megasliten... så jeg også håper noen kan svare på når dette går over??

Har jo hørt at mange har det sånn til de er 2-3 år gamle og at oppvåkninger om natten kan være normalt helt frem til skolealder, men sååååå lenge?? Anyone??

Skrevet

Ja, det går over!! Gjorde hvertfall det her. Men vi er ofte inne 1-3 ggr om natta med smokk, og tidlige morgener, men det er en helt annen verden likevel! Tror ikke man skal forvente seg hele netter og soving til 9 om morgenen med de barna, men alt er bedre enn det verste.

Vi fikk hjelp av homeopat. Lykke til!!!!! Klem

Skrevet

Hva gjorde homeopaten?

Har time hos Osteopat på tirsdag. Har hørt at de kanskje kan hjelpe.

Skrevet

Det har ikke gått over her, men det har blitt mye bedre. Det er helt vanlig at babyer våkner mange ganger i løpet av natten, det er ikke naturlig for dem å sove mange timer i strekk (mye forskning tyder på at det heller ikke er bra). Henger meg på forslaget over om å kjøpe større seng og la minsten sove sammen med dere:)

Skrevet

Bare sånn at ingen misforstår: jeg forventer IKKE at han skal sove hele natten eller 4-5 timer sammenhengende, men å våkne og gråte hver time kan jeg aldri tenke meg er helt normalt/bra.

Samsoving har vi prøvd flere netter, men han våkner og gråter selv om.

Skrevet

Han er heller ikke sulten. Får 3 grøtmåltider om dagen i tillegg til pupp, og når jeg tilbyr puppen om natten drikker han kanskje 1 pupp og så vil han ikke ha mer.

Skrevet

Ja, det går over!!!! Men fy f... så slitsomt det er når det står på. Mini er nå snart 14 mnd, og de to siste mnd har sovinga gått over all forventning. Han var våken MYE,særlig de første seks mnd, og kunne finne på å være våken flere timer i strekk midt på natten. Vi prøvde det meste, uten at jeg føler noe hjalp. Det ble gradvis bedre etterhvert som han ble større. Sett i ettertid så skulle jeg ønske at jeg hadde stresset mindre med det, men det er lett å si nå som jeg er mer eller mindre uthvilt.... Når det er sagt så har han fremdeles netter hvor han kan våkne hver time, men de blir sjeldnere og sjeldnere. Mitt råd er bare hold ut, og slapp av når du har sjansen (selv om du ikke får sove når han sover, så hjelper det å slappe av).

Skrevet

tulla mi våknet 3-4 ganer på natta til hun var ti mnd..da flyttet hun inn på eget rom, og sov igjennom for første gang..nå er hun18 mnd, og legger seg syv, og sover til åtte..med noen unntak da..:)

her var det eget rom som var løsningen..hun våknet uansett om vi var i rommet eller ikke..tror ikke det hadde me det å gjøre lell..når hun våknet på sitt eget rom, så hun bare tingene sine, og ikke det hun var vant til..ergo, da var det bare å legge seg igjen, for det var jo ikke no der å være våken for liksom

Skrevet

Vel, snuppa er 21 mnd nå og har aldri sovet lenger enn max 4 timer i strekk...Å bli vekket flere ganger om natten har blitt en vane her i gården. Vi prøvde alt, til og med sovemedisin-ingenting funket-så om det noensinne går over...vi venter fortsatt;-)

Skrevet

Etter to mnd med vekking hver time hadde jeg prøvd alt - eget rom KAN hjelpe likevel (se lenger ned på siden) - verdt et forsøk, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...