hiffa Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 hei ..vår datter på 2 år skla fjerne mandlene,, noen som har noe erfaring om åssen barnet har reagert.?? vi skal velge mellom a-hus og elverum sykehus,,, noen som har erfaringer med noen av disse sykehusene???
* 5 om dagen * Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 jeg var igjenom dette for mange år siden, da gutten var 2 år. det var et inngrep på ca 45 min, i narkose. De tok å fjernet mandlene, tappet mellomøret for vann, og la inn dren.(forsvant av seg selv etter noen mnd) ble lagt inn kl 08, og utskrevet samme dag,kl 14.00. var i fin form, men litt sårt i halsen når han skulle spise, så det gikk mest i drikke og suppe de første dagenee. dette var i arendal, så jeg har ikke noen erfaring med de sykehusene du nevner.
Mamma til to gulljenter Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Hei! Jenta mi, 3år, fjernet mandler og polypper for tre uker siden. Hun gjorde dette på sykehuset i fredrikstad. Skulle møte halv åtte, og regnet med å få reise hjem samme dag, men fikk beskjed om at ettersom hun var så liten, måtte vi bli over til neste dag. Uansett, kjøpte emla krem som jeg smurte på begge hendene før vi kjørte. Skulle være på minst en time før vi skulle møte på sykehuset. Da vik kom dit, skiftet hun og så fikk hun en liten snaps sovemedisin - noe som var hadde skikkelig effekt når den begynte å virke! Jenta så helt full ut! Hun ble tatt inn for å sette veneflon rundt halv ni, og alle var skikkelig imponerte da hun ikke ga en lyd fra seg! Enda de måtte stikke henne i begge hendene. Operasjonen begynte 8.40 og allerede klokka ni var hun ferdig. Vi fikk komme ned på oppvåkningen til henne en time etterpå. Da var hun fremdeles ganske groggy, men kviknet til utover dagen. Veldig stas å få spise så mye is hun orket, men etter noen dager fristet ikke is like mye. Hadde noen dager hvor det var temmelig vondt, og vi ga smertestillende jevnlig. Jenta vår var egentlig like mye plaget med smerter i ørene som i halsen, og dette var visst vanlig, da det er samme nervebaner - eller noe i den duren. Etter rundt åtte dager, hadde det meste av smertene forsvunnet, og det var veldig stas å få dra i barnehagen igjen etter to uker fri! Og det beste av alt, er jo at nå sover jenta vår uforstyrret hele natten. Slutter ikke å puste, lager ikke en lyd, uthvilt når hun våkner. Det eneste vi angrer på er at vi ikke insisterte på dette mye før! Ja, det er vondt for dem, og vondt å ikke kunne ta bort det vonde, men absolutt verdt det! Vi brukte mye tid på å snakke med henne om det som skulle skje, samt at vi leste et lite blad om det å få narkose - i barnevennlig utforming, om igjen og om igjen... Lykke til!
Sånn kan det gå Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 To av våre eldste fikk fjernet mandlene når de var små.Gikk veldig greit og de var pigge fort etter inngrepene og gikk kjapt over til vanlig mat etterpå. De fikk helt nytt liv etterpå når de fikk pustet skikkelig og sovet ordentlig på natta uten pustestopp etc. Nå på søndag legges de 4 yngste inn for å fjerne mandlene. Gleder meg til det er over slik at de også slipper plagene med mandlene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå