Gå til innhold

Hjeeelp muggsopp!

carmelasoprano har født:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skulle i dag ta den store oppryddingen på soverommet, inni skaper og alt.har masse som er for smått til mini og skulle ta en skikkelig oppryddig.vi leier en leilighet og i det ene klesskapet fant jeg mugg nederst i skapet og alt i den hyllen er ødelagt, voksi pose, skinn pose masse baby tepper og ting fra småen er liten. og så ser jeg under skapet at det er masse fuktighet og mugg, tydeligvis ikke tett noe sted.dette er på vårt soverom og det har skjedd gabske fort har ikke sett dette før.ser også at det har kommet på kanten av sengen vår. dette er skader for mange tusen, noen som vet om innbo forsikring dekker dette? og hva slags jobb er dette. føler at hele julen blir ødelagt nå, vi må jo sove i stuen mensde reparerer.har ikke peiling på hvor myedette er. samboer gikk ut og tittet og ser ut som det har noe med dreneringen og gjøre. håper huseier ordner opp i dette fort. dette er ille. håpernoen vet noe om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp og råte dekkes bare unntaksvis av forsikring. Men jeg regner med at innboet er dekket. Men selve konstruksjonen på huset er neppe dekket. Særlig ikke om det skyldes dårlig drenering.

Bor dere i kjeller?

Dere bør uansett flytte ut av soverommet straks, og flytt i alle fall ut ungen.

Skrevet

nei vi bor ikke i kjeller. unger har eget rom ,det er bare på vårt soverom det er slik. takker for svar. er skikkelig fortvilet.

Skrevet

Får nesten håpe at det har kommet fort så dere ikke har råte i bærekonstruksjonen til huset, og i alle fall ikke i hjørnet. Da blir det en del å rette opp igjen.( og dyrt) Ring og snakk med forsikringsselskapet i morgen sånn at dere vet hva dere kan få dekket.

Skrevet

Er du sikker på at det er muggsopp? Det finnes mange forskjellige sopparter, og mange blir vettaskremt uten grunn. Noen sopper er ganske så ufarlige.

Skrevet

det er på hjørnet av huset. huseieren må vel betale dette?

skal ringe forsikringsselskapet i morgen. prøvde og få tak i huseier i stad men de tok ikke telefonen.

Skrevet

Ja noen som har sett på det sier at det erdet værtfall.

Skrevet

Dette er huseiers ansvar. Men om hjørnet er gåent kan hele huset forskyve seg. Dette er jo på ingen måte noen skade dere har laget, eller påført huset. Det ordner seg nok.

Skrevet

Kan jo være mulig at du, som leier har rett til noe erstatning fra forsikringsselskapet. Det er jo huseiers ansvar på sørge for vedlikehold av huset. Synes du skal snakke med forsikringsselskapet ditt.

Skrevet

uff ja. håper dette ordner seg fort. er ikkenoe morsomt. har lest litt om dette nå. og det er ikke bra det der. og når manskal fjerne dette virvler man opp mer så hele huset må renses. uff..for ett styr.

Skrevet

Så forresten et program på tv om dette. Ganske stor jobb hvis det er muggsopp. På tv var soppen i store "kladder" litt som fugemasse, hvis du har sett det. huset var ubeboelig mens arbeidene sto på. så mulig du bør kikke etter et nytt sted å bo:(

Skrevet

uff da.hadde de mye mugg sopp da?

Skrevet

Det hadde forplantet seg over flere etasjer. Grunnen til at jeg spurte om du var sikker på at det var muggsopp, er at jeg vet om flere og kjenner noen som har blitt skikkelig skremt av noen få sorte prikker i utvendig (og innvendig) maling, og så har det vist seg at det enkelt kan vaskes vekk. Har en ekspert sett på det, og konstatert muggsopp er det noe annet. Håper det ordner seg:)

Skrevet

jeg har prøvd og vaske det bort men det går ikke bort. det er også fuktighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...