Gå til innhold

Kan noen av dere nettshoppere hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet noe på danskdesign.nu som jeg har så lyst på. Dette er en SVENSK nettbutikk som trekker fra mva på varer som blir sendt til land som ikke er med i EU, men jeg lurer litt på toll i fht til bestilling fra denne nett siden.. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tollsatsene er jo relativt lave og går ut fra de påløper, men er på da mellom 85 og 110 kr:)

På større ting, som møbler vet jeg ikke men det er på tolldirektoratets sider:)

Skrevet

Det er en adventstake i gull som koster 610 kr, så da må jeg kanskje regne med 110 kr i toll?

Skrevet

vet ikke hva det blir i tollgebyr, men kommer vel norsk moms i tillegg.

Skrevet

Nei, det gjør vist ikke det, for dem har taxfree avtale med alle land utenfor eu.. Så blir nok bare tollgebyr..

Skrevet

Taxfree er bare i det landet du handler fra trodde jeg. Slik at du kjøper det uten den svenske VAT, men at det blir lagt på den norske MVA når den kommer hit?!Men jeg er ikke sikker såjeg skal ikke hyle for høyt asså;)

Skrevet

Hei!

Nå kan ikke jeg alle tollreglene til punkt og prikke, men jeg har forstått det sånn at man må betale toll på alt du kjøper fra utlandet som beløper seg til mer enn NOK 200. Dersom du handler noe for 600 så må du betale toll (som er 25% tror jeg) på varen + frakten. Dessuten tilkommer det et tollgebyr på rundt hundrelappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...