mini and me Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 lurer på hvordan vi skal gi dette til en 4 mnd gammel baby. hvor mye, hvor ofte og når.. noen med erfaring. takker for svar..
mini and me Skrevet 22. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2007 nei dette ble ikke påvist med ph måling, men han har en feil i magen som gjør at han kaster opp. vi har vært masse på sykehus og er i kontakt med de etter å ha prøvd allt er vi sendt videre enda en gang. de kan ikke gjøre noe med denne oppkasten annet enn at han vokser det av seg. men i mellomtiden må han få i seg litt mat!! vektet flater nå ut. så da anbefalte legen gaviscon men han kaster opp dette og tenkte derfor j kanskje kunne få litt råd fra noen som bruker dette. fannt ikke så mye om dette på nettet. d er jo egetnlig ikke anbefalt til spedbarn heller men det skulle man visst ikke høre på..
Gjest Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Hmmm, jeg ser ikke at gaviscon skal ha særlig effekt på oppkast men dersom dere er anbefalt å prøve så... Jeg vet ikke doseringen, men ville gitt det med sprøyte fremfor teskje så han smaker minst mulig. Vil tro at 0,5 ml kanskje er passende, litt mer dersom det ikke fungerer?! Hvor mange ganger i døgnet il avhenge av antall måltider, det vil lønne seg å gi ca 10 min etter han har spist. Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet er men dersom det fremdeles er i mm/mme alder finens det en "gulpefri" mme som oppfører seg helt annerledes og ligger veldig tungt i magen, slik at det ikke har like lett for å komme opp igjen og samtidig vil mette godt. Tror den heter Nutramigen, eller Enfamil, husker ikke, spør på apoteket:)
Gjest Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Det står jo 4 mnd, beklager. Da kanskje det kunne være verdt et forsøk med mme dersom ikke gaviscon funker?
mini and me Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 takker for svar enfamil heter den. den fungerte kjempe fint mot oppkast/gulping men ikke mot allergien hans. han har melkeallergi i tillegg og denne melken inneholder melkeproteiner. han får neo cate mme med nestargel fortykningsmiddel men dette kommer nå opp det og :-) lever da i håpet på at gaviscon kan hjelpe, men han hatet det i dag ga det i sprøyte men han kastet opp forde....
Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Dakar lille gullet:( Jeg har ikke noen flere ideer jeg da, dette kan jeg litt lite om dessverre. Får håpe noen som kan mer om det kan hjelpe deg. Anbefaler forresten at dersom du får lite svar, lag sensasjonsoverskrift, så får du oppmerksomhet;)
mini and me Skrevet 22. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2007 ja får prøve igjwn i morgen kanskje med en syyyyk overskrift.. takk for råd og lykke til med med den lille i vente :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå