Gå til innhold

Pause i prøvingen i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på om vi skal utsette prøvingen en måneds tid. Det er så vanvittig mange tilstelninger nå før jul. Julebord, venninnemiddager etc etc. Det blir vanskelig å forklare andre hvorfor jeg ikke takker ja til et glass vin en gang - jeg er jo vanligvis en som er veldig glad i godt drikke til maten. Ønsker å være helt alkofri når vi prøver. Er det noen andre som har tenkt på det samme? Samtidig er jeg veldig utålmodig på å fortsette prøvingen. Har så utrolig lyst på en liten bebis. Å utsette prøvingen en måned virker som en hel evighet akkurat nå... Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klaffet det ikke denne mnd, tar jeg også pause i prøvingen av samme gunner som deg, men jeg "stresser" ikke, og tar babylagingen litt som det kommer.

En mnd's pause er egentlig ikke mye hvis du føler at du har "tid" til å utsette prøvingen litt og har lyst til å være med på julens festligheter, du skal se desember flyr fort (hvis du bestemmer deg for å ta pause) når man ikke tenker på EL, fruktbare dager, kjerringråd, IKM, testing osv.

Men skjønner det er vanskelig. Tenk om desember er måneden det blir klaff og så gikk man glipp av det, men det er noe man i bunn og grunn ikke kan vite, ingenting er bestemt på forhånd (om man da ikke tror på en forutbestemt skjebne).

Skrevet

Jeg tror nok ikke vi kommer til å utsette prøvingen - det greier jeg ikke - , men det blir mange løgner om hvorfor jeg ikke drikker! Men sånn er det nå bare, alle kommer til å få vite hvorfor etterhvert! Du må bare tenke hva som er best for dere, tror jeg :)

Skrevet

Nehei, ikke snakk om. Nå har jeg endelig våget å sette i gang. Skal prøve å leve som vanlig vi, og det innebærer også å kose oss med et glass vin eller to. Dette kan jo dra ut, og jeg akter ikke å leve som om jeg er gravid når jeg ikke er det. Klart, tror jeg at jeg er gravid tar jeg en liten løgn, evt passer på å være sjåfør. Men som idag, rett før IKM, tok vi to glass vin når vi var ute, men jeg er også 99.99% sikker på at jeg ikke er gravid :D

Men all ære til de som lar være! :)

Skrevet

Her blir det ingen pause, nei :-) Og jeg drikker sjeldent, så det bli rikke så vanskelig for meg å fortsette som før. Kjører som regel uansett :-)

Men det med å ikke drikke når alle andre er vant til å se en drikke, er ikke lett nei. Jeg skjønte det med en gang da samboer til min fetter ikke drakk på sitt eget julebord, ikke hans, ikke julaften, ikke 1. juledag (som er familiekalas med MASSE god mat og drikke), og heller ikke nyttårsaften. "Hun har vært litt småkvalm og dårlig i den siste tiden", sa de. 1. juledag så sa jeg til mamma og pappa DAMA er gravid. Ingen av dem trodde meg. Men så en mnd etter så gikk de ut og sa det til alle. Hun fødte i juli :-)

Så ikke lett det der, nei :-)

Lykke til alle sammen, med de små, hvite løgnene.............

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Virker som det er veldig individuelt hva som passer for hver enkelt :) Er ikke helt sikker, men tror nok at det blir til at vi tar en liten pause i desember.

Da jeg startet prøvingen tenkte jeg å leve som vanlig helt til jeg satt med en positiv graviditetstest i hånden. Nå har det vært veldig mye fokus på dette med alkohol og graviditet - at det kan være skadelig allerede fra tidspunktet barnet unnfanges og at bare ett glass kan være nok til å skade. Blir litt bekymret av å høre sånt, derfor vil jeg være helt avholds i prøveperiodene. Vet ikke om jeg er litt hysterisk, men jeg vil i hvert fall forsøke :) I julen er det en del spesielle anledninger som gjør det ekstra vanskelig å komme med de små løgnene ;)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Det sikkert veldig lurt å være avholden, spesielt i perioden mellom el og ikm. Jeg gjorde det samme selv, helt til i går, da kjente jeg at mensen var på vei og grav.test var negativ. Så da unte jeg meg litt vin. Hadde jeg trodd jeg var gravid (eller ikke testet) så hadde jeg latt være å drikke. Klart jeg kan ikke være 100% sikker på at jeg ikke er gravid, men jeg er det liksom likevel, kjenner kroppen min og vet at det ikke er noen spire der inne. :)

Kommer nok til å fortsette å ikke drikke de to ukene mellom el og ikm. Tryggest slik. Men når den hersens tanta er her, DA kan jeg kose meg :)

Skrevet

Om det ikke er klaffet denne perioden heller (har IKM 1des),så blir det pause i prøvingen nettopp av samme årsaker som deg.

En mnd kan virke litt lenge ja,enig med deg der.. Men så er det til gjengjeld veldig mye som skjer i desember måned,så tror det går fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...