Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 var hos jordmor her om dagen..fortalte at jeg var litt plaget av kynnere..at jeg nestn ikke fikk ligge på rygg, for da ble magen hard med en gang..lurte jo på om dette va normalt da..jeg trodde jo det var det.. mn da ble jordmoren bekymret..mente det kunne tyde på uvi eller andre ting..var ikke normalt å ha kynnere så tidlig (er i min 20 uke) ha levert flere urinprøver uten at di finner noe.. så nå må jeg levere til dyrkning.. blir jo bare skremt av dette..tenker jo ikke på annet nå..redd for at det skal skje noe med barnet.. Er det ikke normalt å ha kynnere når man er i sin 20 uke??? måtte bare få dette ut..dele med noen
Leirha Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde kynnere fra uke 15. JM sa det ikke var noe farlig med det, at mange hadde det. DA jeg var i uke 20 hadde jeg ektremt mye kynnere, spesielt når jeg lå på rygg. Skjønner ikke hvorfor hun JM jeg går til sier det er trygt og normalt hvis det ikke er det?
Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Tja, min jordmor sa i uke 18 at "du har vel kanskje ikke kynnere ennå?" Joda, sier jeg, litt hvis jeg stresser. Det var litt tidlig, mente hun, selv om jeg var 2. gangs. Det var noe å holde et lite øye med slik at det ikke ble for mye/ofte. (Man blir jo sykemeldt ved for mye kynnere...). Hun nevnte ikke UVI akkurat da, men vi hadde akkurat testet urinen og den var negativ. Har jo hørt at noen bare har mye kynnere og at det går helt fint.
Misses*fødeklar* Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jeg har også masse kynnere. Har hatt det i alle sv.skapene (mitt 3. nå). Begynte nok rundt uke 13-14 denne gangen og lenge før uke 20 med de andre to. Jeg har ikke sagt noe om dette denne gangen, for regner med at det er normalt for meg å ha det sånn. Har i alle fall ikke hatt noe å si de andre gangene.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 uke 17 og kynnere..førstegangsfødende..og fikk beskjed at dette var noramalt...kunne komme fra uke 12-14 tidligst på noen
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Det er normalt. Jeg fikk det i uke 18 og har vært plaget siden... Jormor på sykehuset nektet også på meg at det var kynnere og mente det var uvi,F**** ta hu for ho hadde feil:=/ Min lege og jordmødrene på sykehuset har tydelig ikke lest samme pensum og det gjør meg dritt forbannet!!!!! Er shit lei av og stille diagnose på meg selv.. Føler noen ganger de er en hau med pengeslukende innkompetente jøkhoder!!!! ÅÅÅÅhhhhh,det var deilig og få det ut;=)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Jeg har hatt kynnere siden uke 20. Ikke så mange, men kommer spesielt om jeg har drukket lite iløpet av dagen, og når vi har sex...
BlåklokkaVest Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Har hatt kynnere siden ca uke 14, og det hadde jeg i mitt første svangerskap også. Opplever det samme som deg, at magen blir hard om jeg legger meg på ryggen, og slik har det i grunnen vært en stund....(er 24 uker). Har fått beskjed om at jeg må passe litt på, at de ikke blir for hyppige eller regelmessige, og ikke for kraftige. Jeg har siste 2 ukene hatt svært kraftige kynnere. Enkelte ganger kommer de som et sug i hele overkroppen helt i starten, deretter begynner magen å bli hard, og blir skikkelig hard også. Blir litt bekymret, for de er så kraftige av og til at jeg er redd det er en rie på vei. Når dissse kynnerene er på toppen kjenner jeg at jeg blir helt varm i kinnene.... Litt skummelt! Men det blir bare med en slik kynner en og annen gang i løpet av uken, så jeg får tro det går bra. Sliter med mye smerter på grunn av bekkenløsning, og det kan jo hende dette stresser meg mer enn jeg er klar over. I utgangspunktet er kynnere normalt, og ikke noe å bekymre seg over så lenge en har litt respekt for dem, og tar hensyn når det blir mye av dem, fikk jeg beskjed om. Det kan se ut som om flere har fått denne beskjeden av de innleggene jeg har sett.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå