Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg har gått opp 5,5 kilo på 2 mnd etter jeg slutta å amme..deprimerende! :S
Gjest Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 I know..... Datteren min nektet å ta pupp da hun var ca 8 mnd....... jeg prøvde fortvilt å få henne til å ombestemme seg men akk den gang ei. Har gått opp ca 3-4 kg siden jeg sluttet for ca et halvt år siden. Savner ammetiden, spiste akkurat det jeg ville og har likevel aldri vært så tynn som da;-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Ja! S[ absolutt... Gikk opp til mitt gamle jeg da, mens jeg ammet var jeg skikkelig slank, det var tider gitt! Samme skjedde med venninna mi som ammet tvillinger og hadde superforbrenning. Et par m[neder etter er rumpa og l[rene tilbake
lifa og Eline Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 gikk ned 5 kilo for mye så jeg måtte slutte å amme når snuppa var 13 mnd. pga. det ( er veldig slank fra før så jeg hadde INGEN ting å miste. Det er det er rundt 8 mnd. siden og har fprtsatt ikke godt opp de kiloene jeg mistet. mangler fortsatt 2 kilo.
M-N & sassy-susie Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 nope.. etter at snuppa slutta med pupp i april i år, har eg gåt ned enda 7-8 kg....
Babykilo Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Jeg begynte endelig å gå litt ned når jeg slutta å amme. Det har nok ikke så mye med amminga å gjøre, men hele livssituasjonen. Gikk opp ca 5 kg fra fødsel til slutten av amminga. Fryktelig kjipt. Jeg hadde en vanskelig barseltid, kolikk, lite søvn etc, og da ble det bare sjokolade. Nå, halvannet år etter fødsel veier jeg ca 5 kg mer enn før graviditet. Trist, men leit. Har jo gått ned en del, men ikke alt, her har det sagt stopp. Men vi er alle forskjellige, og jeg legger kjapt på meg og sliter med å få det av... Stakkars meg... :-(
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Nei, merket ikke noe forskjell..Trodde jeg skulle det. Var nede på matchvekta etter 10 dager, og der er jeg ennå minus et par kg. Men magen min er jeg ikke fornøyd med.. aldri vært det i grunn, men har endelig fått somla meg til et treningssenter, så jeg håper får stramma opp litt Man skal jo være takknemmlig for at man er frisk, og jeg kan bare klandre meg selv siden jeg er veldig glad i snop:) hehe..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 heldigvis ikke sånn her! og det var bra, vekten sto nesten stille fra jenten var 1 mnd til jeg kuttet ut ammingen da hun var ca9mnd. da endelig løsnet det og nå, etter 12mnd er jeg nede i vanlig vekt! herlig!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Nei Men så gikk jeg opp over 30 kg i svangerskapet pga bekkenløsning, ble veldig liten aktivitet de siste 4 mnd før gutten kom og mange kg på. Så jeg har gått jevnt ned hele veien. Vet ikke hvor mye jeg veier nå, men rundt startvekta tenker jeg. Kroppsformen har endret seg da føler jeg. Tynnere ben og litt mer rundt magen, så buksene er for store.... Trillet mye i permisjonen, og har en jobb som gjør at jeg springer og bærer hele dagen, så jeg gikk ned ytterligere da jeg begynte å jobbe. OGså fikk jeg ikke så god tid til å sitte på kafe
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Gikk tilbake til normalen. men kan ha sammenheng med en veldig stressende tid rett før ammeslutt, at jeg gikk ned pga det i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Jeg ammet i 14 mnd, gikk ned alle kiloene pluss tre til de første 5 mnd-er 6 mnd siden jeg sluttet å amme og har ikke lagt på meg etter det.
Gjest Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Jepp, etter fødsel og mens jeg ammet gikk jeg ned 3 kg fra normal vekt, etter ammeslutt la jeg på meg slik at jeg ble 6 kg over normal vekt. For jeg fortsatte å spise slik som jeg jgorde når jeg ammet, og det var ikke lurt. Nå har jeg forandret litt på livvstilen (gjort forskjell på helg og hverdag igjen) og jeg har gått ned 4 kg ca. Har lyst å bli slik jeg var når jeg ammet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Sluttet å amme for ca 5 uker siden (vesla 18mnd), og har gått opp ca 1kg - men oppdaget nettopp at jeg er gravid (6 uker), så da kan jo det være grunnen:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 Ja, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg var drøyt 3 måneder på vei med nestemann da ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 var nede i før fødselsvekt 3 mnd etter fødsel. da jeg sluttet å amme 3 mnd etter det igjen la jeg på meg 7!!!! kg!!! og jeg ammet ikke engang fullt! har 5 igjen å gå ned....grrr...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #17 Skrevet 27. november 2007 Første gangen raste jeg ned 18 kg etter endt amming (68 til 50) og andre gangen raste jeg ned 20 kg, til samme vekten. Jeg la på meg noen kilo under ammeperioden, som om jeg ikke hadde nok fra før av?! Grrr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå