Tussa og Sofie Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hvordan er blandingsforhold med malt og mme? Kjøpes bare i vanlig butikk? Kan man gi minifom uten å konsultere lege eller HS? 3 uker gammel baby.
Mammapudding Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Er det for sent? 1 ts malt i et måltid. minifom vet jeg ikke..
Fleskepølsa Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Ja, maltextrakt kjøpes i vanlig butikk. Noen jeg kjenner som bruker det vet jeg tar 1-2 ss til et døgns forbruk, men vil tro du kan prøve deg fram for å se hva som funker. Minifom ville jeg holdt ungen langt unna. De fraråder bruk av dette pga hormonforstyrrende stoffer. Om barnet har kolikk ville jeg prøvd kiropraktor eller fotsoneterapi. Lykke til!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Malt og mme får man kjøpt i vanlig butikk, ja... Det er jo litt forskjellig hvor mye malt babyer trenger i melka. Her holder det med en litt på tuppen av en teskje i hver flaske (ikke alltid han får i hver flaske heller...), tipper at det blir sånn ca 1 teskje til sammen i døgnet. Da er avføringen helt fin og han sliter ikke med å få det ut. Malten skal jo hjelpe mot hard mage som mange babyer får når de får mme... Ang minifom vet jeg ikke helt, for vi har ikke brukt det, men svigermor kjøpte det til oss etter at minien her fikk et skikkelig skrikeanfall etter at han fikk morsmelk som det tydeligvis var noe i som han reagerte på. Fikk det uten resept, så da kan man vel bruke det uten å konsultere lege? Men det er vel bare hvis barnet er veldig plaget?
Tussa og Sofie Skrevet 22. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2007 takk for raske svar! Får jo mest mm, men virker de siste dagene som hun har magevondt og problemer med å få bæsjet, selv om det som kommer ikke er hardt. Vi prøver malt da.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Kjøpes i dagligvaren, ja. Prøv med 3 ts malt pr liter mme. Dersom det ikke hjelper intensiverer dere til 1 ts pr flaske (kun noen flasker). Hjelper 3 ts. pr liter godt, kan dere prøve dere frem med litt mindre. Ja, minifom er reseptfritt. Men det kan uansett være greit å snakke med HS før dere bruker det.
Super-Langbein Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 HVor gammel er babyen din? Min var slik i perioder og det er normalt for morsmelkernærte babyer. Kunne gå en til to uker uten avføring.
Tussa og Sofie Skrevet 22. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2007 Annet spm...koker vi vann, har i flaske med malt, så v kan varme opp senere og da ha i pulveret? Kan det puttes i flytende NAN? Løser det seg opp ved 40 grader?
Tussa og Sofie Skrevet 22. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2007 Hun er 3 uker.... har avføring flere ganger pr dag, men vært noe mindre de sist dagene og virker so det plager henne. Får vel 40% mme og resten morsmelk. Kan jo bare være luft og, eller at hun reagerer på NAN.
Super-Langbein Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Det virket som det plaget vår baby også, men nå får jo din mme også. Det er jo et ferskt tarmsystem som skal i gang,, Har gitt mme i perioder den senere tid. Blander malten i kokende varmt vann ja. Du kan sikkert gjøre som du tenkte. Reagerer hun på NAN kan du jo prøve HIPP sin mme, økologisk.
Super-Langbein Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Ps. Malten blander seg sikkert dårligere med flytende NAN pga. tempen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå