Maren - på overtid Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Bestilte tur til syden før jeg visste jeg var gravid. Reiser tidlig januar og er da 5,5 mnd på vei. Bør jeg avbestille, eller er det bare å reise?? Noen som har noen gode tips. Avbestiller uten tvil hvis jeg utsetter meg og barnet i magen for noe jeg ikke bør, men gjør jeg det? Har en liten gutt på 3 år som gleder eg veldig til å reise.... og det gjør mamma'n og pappa'n også. Må bestemme meg snart for å rekke å avbestille i tide....
mamma050308 Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Ta en telefon til legen og hør. Det kan være du kan reise, så lenge det er innenfor Europa. Men hør først. Det kan også være at du trenger attest for å få reise, mange flyselskap krever det av gravide. Lykke til og forhåpentligvis god tur.
Buff Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Så vidt jeg vet skulle det ikke være noen grunn til at du ikke skulle reise, men bruk litt høyere solfaktor enn vanlig (for å unngå pigmentflekker) og vær litt mer forsiktigere med mat og drikke. Jeg var i Spania når jeg var 5 mnd på vei og det var ikke noe problem, men nå har jeg også en mage som tåler det meste av bakterier vanligvis og ellers et bra immunforsvar. God tur!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Det er ikke noe i veien for en tur til syden om du er i fin form.
MillyMollyMandy Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Jeg reiser på 2 ukers ferie til Vietnam i januar - er da halvveis i svangerskapet. Har hørt at dette er uproblematisk så lenge formen er fin før jeg drar, og jeg passer på hva jeg spiser (unngår sjømat, frukt m/ skall, ukokte grønnsaker etc.) og drikker flaskevann. God tur!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Leste et sted, st en burde unngå sydlige reiser i svangerskapet dersom mulig. Tror det var pga den store smittefaren der nede, med tokso, og listeria. Men dersom du velger å reise - ta alle forholdsregler ang mat, og drikke, slik at dere ikke utsetter dere for unødig fare. Er jo fryktelig trist å måtte avbestille, når dere har en liten som gleder seg. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg snakket med jm, og hørt hva hun mente, og fått litt råd, dersom dere bestemmer dere for å ta turen
1baby,og 1 spire Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Vi har tenkt oss en tur til syden om ikke så lenge , og jeg er da over 5 måneder på vei. Så lenge man er forsiktig trur jeg det ikke er noe fare , heller veldig godt for kroppen og kunne slappe av og nyte noen varme dager. Tenkte bare å høre litt med jordmor om hva man bør tenke over osv.Ønsker dere en fin tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå