Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Her skal tulla og jeg reise hjem til mamma og pappa og feire jul sammen med dem, lillesøster og onkel. En bror skal feire sammen med sin nye samboer, mens den andre er ute på havet. Bestemor har også forlatt oss i år for å reise til sitt andre barn og hans familie. De bor veldif langt unna så hun reiser ikke dit så ofte. Har aldri vært så få på julaften, kommer til å bli rart. Første jul uten brødre og alene med tulla. Gruer meg til neste år, da skal hun sikkert være sammen med pappaen og hans familie. Hva med dere? Skal dere være sammen med barna deres? Feirer noen av dere jul alene med bare barna? Har så lyst til å lage egne tradisjoner, men kan ikke si det frister bare meg og tulla. Vil ikke sitte mutters alene etter kl 19 på julaften, så det får vente til hun blir litt eldre ja:)
så var vi 4 Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Vi blir faktisk overraskende mange på julaften i år. Det blir meg, guttungen, mamma, pappa, 2 brødre, 1 svigersøster, venninna mi og hennes tvillingjenter. Det kommer til å bli kjeeeeempe koselig Skal feire hos foreldrene mine alle sammen
Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Vi blir en mer iår faktisk. Blir mamma, søster, meg og baby.
Ane** Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Skal til pappa sammen med minste. Så blir meg, miste, pappa+kona og bestemor.. Eldstejenta mi skal på sydentur med faren sin...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg, barnefar og jentene reiser til hans familie...der er det hans foreldre og farmor samt 3 søsken med til sammen 4 barn. Så vi blir kjempemange! Gruer meg, for det er så isolert der!:-/ Men foreldrene hans bor så langt vekk at jeg unner dem å få møte barnebarna sine, og jeg ammer jo vesla så da må jeg bli med. Vil jo også feire jul med jentene.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Her blir det å feire jul uten tulla mi, men sammen med pappa og hans samboar.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg og Lucas skal være hjemme hos mamman min hele jula:)Det blir meg,Lucas,mamma,stefar,storebror,lillebror og tvillingbror, større familie er vi faktisk ikke, men det pleier å være fantastisk god stemning hjemme hos mamma i jula og det gleder jeg meg intenst til:D
Kosel Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Skal feire sammen med mamma, pappa, lillebror og farmor og mine selvsagt:) Er mulig vi spiser middag hos mamma og de og at vi drar til meg for pakker ol. for da kan mini legge seg i sengen sin når han er sliten, blir tungvint for oss å overnatte da farmor skal campe der. Første julen hennes etter at farfar gikk bort, så hun får ikke lov å reise hjem alene til tomt hus. Gleder meg masse masse masse til å feire hus i MITT HJEM:) - første dag blir det vel en lunsj med slekta på mamma sin side - laaaaang tradisjon på det, også reiser vel jeg og mini bort til pappaen og hans foreldre noen dager tenker jeg, også kommer pappaen til å være hos oss noen dager. Blir koselig
camilla^ Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Ungene skal feire hos pappan sin, men regner nesten med at de kommer hjem igjen på kvelden selv om jeg håper de sover over (de ser pappan sin så lite fra før av) Jeg skal hjem til mamma og pappa og feire. Kanskje mine besteforeldre kommer, men vet ikke om de heller blir hjemme hos min søster om hun skal feire hjemme (de bor i samme hus, men min søster feirer jul med sin manns familie i år) Kanskje jeg får lurt min mann til å komme til julemiddagen. Han jobber natta hele jula, så vet ikke om han gidder å kjøre frem og tilbake. Men jeg håper han kommer. Vi skal lage ny tradisjon i huset her i år. Helgen etter, skal vi feire jul. Da er mine unger og hans unger her. Men neste år skal vi for første gang feire jul her i huset, da er året alle ungene er her og gubben ikke jobber.
Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Skal være hos mamma for første gang på 5 år! :-D Har vært sånn annekvar hos min og x'ens familie, og mamma har stort sett vært hos eine søster mi med jul. Men i år skal eg til henne, sammen med ei søster, mann og deres to små. Kommer til å bli baluba med 4 unger i alder 10 mnd- 5 år... Gler meg som ein liten unge. Korleis resten av jula blir veit eg ikkje, siden sambo skal jobbe i jula. Har ikkje fastsatt kva dager han skal ha ungane, men eg kommer vel til å rusle fra matbord til matbord helst...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Jeg, lillegutt, mamma og pappa skal feire jul sammen med en vennefamilie, så vi blir 9 rundt julebordet i år Kjæresten skal ha jul hjemme hos seg, men jeg regner med at jeg og lillegutt tar en liten tur til han utpå kvelden, eller at han kommer å sover hos oss. 3 juledag skal lillegutt til pappaen sin, så da blir det nyttår alene med min kjære Hvis alt går etter planen blir det jul i eget hus til neste år, han skal bygge hus, og vi håper det står klar til neste jul. Det blir jo litt "mitt" også da, jeg skal kjøpe meg inn på sikt
LykkeligAleneMedDeSmå Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 Vi skal feire jul hjemme hos oss Jeg, mine tre små + minst mamma, søsteren min og pappa. Kjempekoselig med mange samlet på julaften!!
Anele&Solstråla Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Litt usikker på hvem som kommer av familiemedlemmer...men det blir meg, vesla, mamma, stefaren min, broren min! Kanskje kommer tante,onkel og kusina mi:)
-Amelie- Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Jeg og mini skal hjem til foreldrene mine. Der kommer også søsteren min + mannen, og de to barna deres. Det blir tre barn under to år, så vi får håpe alle er i god form... Gleder meg i alle fall!!
Singelmamma og banden Skrevet 24. november 2007 #15 Skrevet 24. november 2007 Jeg og de to yngste skal til foreldra mine, der blir vi, foreldra mine, farmor, og mine tre søsken. Eldste skal til faren :-( Vi skal trolig overnatte der til 1.juledag, siden det ellers ville blitt tidlig retur på oss. Neste år kan det være vi drar til foreldra mine til middag, og så drar hjem til oss igjen for å åpne gavene, da jeg og alle tre barna. Lyst å begynne med egne tradisjoner nå. Og etterhvert planer om å heller invitere familien hit på middag 2.juledag eks. Avhengig av om vi fremdeles bor i de samme hus som nå. Jeg ønsker å kjøpe, og foreldra mine planlegger å selge snart og heller kjøpe leilighet nå som vi ungene er flyttet ut. Dessverre er det huset alt for stort for oss og ikke i barnas skolekrets, selv om vi bor i samme kommune. Men enn så lenge har vi alle plass til hverandre :-D
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #16 Skrevet 24. november 2007 Jeg og småen skal feire jul hos oss selv. Har ny leilighet og vil feire her. Blir så stress å feire andre steder nå som han blir 9,5 mnd i julen. Er opptatt av alt og nysgjerrig og. Tenker det blir litt formye for han å dra enten til mine foreldre eller til farens foreldre å feire. Har blitt invitert begge steder, men har takket høffelig nei. Har sagt at folk som vil feire med oss, for komme hit i år.. Regner med at etter hvert som småen blir eldre, blir det en jul her og en jul der Ser ikke frem til det,så håper på å få en ordning slik at når barnefar skal ha han og halvsøskene at vi kan feire her eller hos han. Ikke hos besteforeldre... Slik blir julen her i år og vi gleder oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå