Gå til innhold

Leking alene.. ( 5år gammel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye leker deres barn alene ?? Uansett alder..

her har vi barnerom i 2 etg og stua nede.. Eldste mann går ikke opp på rommet sitt å leker men blir nede i stua selv om det ikke er leker her. ( har som oftest litt leker nede oxo men uansett om det er leker eller ei blir han her nede)

sier at han skal gå å leke litt på rommet sitt vist han kjeder seg og da går han opp men må liksom offe seg litt først. Leker fint når han da går opp men kommer ned igjen om ikke lenge og vil at vi skal leke med han.

Noen ganger leker han kjempe fint alene og lenge oxo så er ikke helt håpløs men jeg er nyskjerrig på andre barn...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna blir 2 nå neste mnd, hun er kjempeflink å leke selv. Rommet er rett ut i gangen fra stua, så hun er der ofte alene og bygger duplo, "leser" eller tegner. Men så er hun ganske selskapssyk da, og vil gjerne at vi skal komme og leke med henne etter en stund, eller hun kommer inn i stua og leker med lillebror. Men gi henne en dukke og vogn så er hun opptatt en time, hehe;)

Skrevet

Mine to leker helt fint alene. Det gjorde eldste før hun ble dtoresøster å. Leker ikke så mye på rommene sine men mer på lekerommet. Vil selvfølgelig gjerne leke der vi er, men prøver å begrense hvor mye leker som blir dratt inn på stua eller kjøkkenet

Skrevet

Alle våresunger er heldigvis flink til å leke seg alene, nå leker de to eldste barna på 3 og 5 år seg mye sammen da, så litt vanskelig å si om de ville lekt alene siden de nesten alltid er i samme hus. Men det er ikke så ofte de spør oss om å leke med dem egentlig, da er det i så fall mest herjing de vil leke, eller gjemsel, spille spill el eller de trenger hjelp til noe, f.eks bygge lego.

Skrevet

Samme som du HI.

Gutten min er nettopp fylt 4 år.

Når han først leker alene er han veldig flink til det og kan holde på en veldig god stund.

Men, ofte drar han lekene sine inn i stuen der jeg sitter og vil ofte at jeg skal se på når han leker.

Men som sagt. Han er ikke helt håpløs han heller:o) Er flink å leke alene når han først gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...