Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover de på dagen. Har de en eller to dupper? Hvor lenge er de våkne av gangen? Hvordan sover de om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt er 6 mnd.

han står opp mellom 06 og 07. er oppe i en times tid så sover han i en halvtime eller en time. er så oppe igjen i en time eller to timer.. sover da en time igjen.( to timer vist vi triller tur).så er han våken i to tiner igjen ca og sover igjen i en halvtime times tid ( avhengig av om vi triller)

etter dette vil han helst ikke sove. etter fem er det kanskje soving i 15 min ikke mer... legger seg halv ni, før dette nekter han å sove.

så sover han i tre timer, får en kos, sover i to timer til ca og får mat, sover i en time og etter dette er det lite soving på natta. sover en halvtime av gangen kanskje, og er våken å skriker ellers.. en slitsom natt er det synes jeg men greit på dagen :)

Skrevet

Datteren min sover ca.3 timer i løpet av dagen (det er hvertfall ca.det hun trenger, men ikke alltid hun får så mye søvn), disse lurene er fordelt på 3 (1,5 t., 1 t. og 0,5 t. på ettermiddagen). Hun er våken ca, 2 timer av gangen. På natten sover hun fra ca.19.15 til 06.30-07.30, hun får mat 3 ganger i løpet av natt-sovingen.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd idag:)

Hun våkner mellom 06.30-0800. (hun våkner 05 og får komme opp i senga vår, så sover hun videre:)

Etter vi står opp er hun våken i ca.2 timer, så sover hun mellom 1-3 timer (alt etter om jeg legger henne ute i vogna, eller om hun må sove inne.Sover best ute, men ikke bestandig like enkelt med det været vi har her.)

Så er hun våken i ca.2 timer og trenger en ny hvil, 1-2 timer. Så kommer det litt an på hva vi gjør resten av dagen, om vi bare er hjemme så må jeg legge henne ned for en hvil i 3 tiden, men dette blir ofte bare halvtime-time. kl.17 er hun stuptrøtt og skikkelig grinete, og da må jeg gjøre masse for å aktivisere henne slik at tiden går. Hun er i seng ca 18, og umulig å holde henne oppe lengre. Men hun sover jo hele natten (ikke oppe for å spise), så ingen grunn til å holde henne lengre oppe:)

Skrevet

Min lille gutt var 6mnd den 12/11.

Han våkner mellom 07 og 08 en gang, alt ettersom når storebror kommer susende inn døra:)

Han er våken to timer og sover igjen. Han er så og si aldri våken mer enn 2 timer av gangen på dagtid, så 2 eller 3 sovinger avhenger av hvor lenge hver hvil har vart. I dag sov han 45 min første gang og så 3,5 time fra 1130 til 1510 (ny rekord:)) Stort sett er alle sovingene mellom 45 min og 2 timer. Det er like spennende hver gang:) Men dersom jeg finner frem vaskebøtta kan du banne på at han våkner etter 30 min! Så ikke mye jeg får gjort i heimen nei:) Hvis vi er ute å triller sover han ALDRI lenger enn 30 min - uansett hvor lenge jeg går! Han sover aller best i senga.

Han blir lagt for kvelden 1850 og har den siste uka klart seg helt uten pupp om natta. Inntil nylig våknet jeg ham når jeg la meg for litt påfyll, men det er ikke nødvendig lenger.

Det er helt fantastisk å få sove disse timene uten amming - endelig er vi der...JIPPI!

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd nå ,men fra hun var rundt 6 mnd sover hun fra 19-07.. så opp et par timer så sover vi ilag en times tid;)

hun har 2 lurer på dagen fra 12.30-13 ca og 15.30-16.15 ca fungere kjempe fint her;)... lurene kommer litt ann på når hun våkner på mårran da;-P

triller jeg en lang tur kan hun sove lenger eller visst vi kjører en lang tur når vi skal noen plasser...

Skrevet

min lille knert sover som regel 3 dupper han.. . blir 7 mnd den 28... står opp ve 8 tien, sover igjen ved halv ti ti tiden, til mellom 11 og 12.. sover igjen ved 1 tiden, og våkner ved ca halv 3 tiden.. sover igjen ved halv fem fem tiden, til ca 6, og legger seg mellom 7 og 8. dette er sånn cirka tider, so varierer fra dag til dag... men han sover gjennomsnittilig 3 dupper

Skrevet

Til dere som har babyer som sover hele natten. Har dere gjort noe for å få til dette eller har det bare kommet av seg selv?

Skrevet

her kom det ikke av seg selv da snuppa var ca 6,5 mnd tok vi nattavvenning:).. brukte ferber -litt lett ferber med kortere intervaller.. begynnte fredagen å det tok en natt fredagen;);)... så det er virkelig å anbefale;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...