Gå til innhold

Bruker dere krem i babyen sitt ansikt hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt krem i ansiktet til lillegutt hver dag. Bare hvis han har vært litt tørr.. Men nå som det har begynt å bli kaldt ute så bruker jeg ceredal (kuldekrem) omtrent hver dag. Er det skadelig? Har jo fått høre at det er dumt å bruke krem for ofte, for da får ikke huden reparert selv. Men det gjelder vel ikke når små babyer skal ut, å det er kaldt? Kan man ødelegge huden med for mye krem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuldekrem hver dag er mye bedre enn å skade huden hans eller bare være inne. Bruker det på sønnen min alle kalde dager og eller fuktighetskrem når det er behov for det:) Det går heeelt fint:)

Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal bruke krem om man ikke må på små barn, så vi bruker aldri krem med mindre ungene er skikkelig tørre slik at vi må smøre. Mellomste med atopisk eksem må vi smøre ganske ofte og mye på vinteren, ellers sprekker huden hans og han får blødene og væskende sår, men de to andre barna (bl.a mini på 5 mnd) som bare blir "normalt" tørr i kinnene på de kaldeste dagene smører vi kun på kvelden dersom de er tørre, og kun der de er tørre. Jeg har lært at man helst ikke skal smøre dem på morningen med mindre det er ekstremt kaldt ute, altså under minus 8-10 grader og da har jeg uansett ikke mini ute. Da er det bedre å la være å vaske barnet i ansiktet om morningen og la barnets naturlige fettlag i huden beskytte. Og skal man smøre, bør man gjøre det minimum en halvtime før barnet skal ut og med en feit krem som ikke trekker inn i huden (alle eskimoer som smører seg inn med spekk som ligger utenpå huden som et beskyttende lag).

Skrevet

Det viktigste er å bruke en krem uten (eller med lite) vann i, for vannet i kremen kan fryse på huden til ungene og gi de frostskader...

Nå som det er kaldt smører jeg kinnene til ungene hver dag, ellers blir de veldig tørre, men jeg smører bare kinnene da. Bruker Avene sin kuldekrem (apoteket) og er kjempefornøyd med den.

Skrevet

Bruker aldri krem i ansiktet hans jeg da

Skrevet

har aldri brukt noe krem.. det er da helt unødvendig !

Skrevet

Småtten har vært plaget av mye utslett i ansiktet så vi har smørt en del med A-Derma. Hvis det er kaldt ute kan det være greit med kuldekrem, men hvis han ellers ikke trenger det ville jeg ikke smurt.

Skrevet

Jeg har heller aldri brukt noe krem på småtten. Men hadde sikkert gjort det hvis han ble skikkelig tørr...

Skrevet

Det skal til vanlig ikke være nødvendig med bruk av krem på små babyer tørre kinn. Klart kuldekrem er ok om det er veldig kalt ute, men den tørre huden som kommer på kinnene er en naturlig "skifte" som skjer med huden til babyen, og er helt nødvendig. Det vil nok gå over av seg selv har jeg lest!

Skrevet

Mini har atopisk eksem, så vi smører de tørre/såre/røde partiene med A-derma Exomega morgen og kveld. Har foreløpig ikke brukt kuldekrem,men må vel kanskje fram med den når det blir veldig kaldt.

Skrevet

Jenta vår har også atopisk eksem, så vi smører med a-creme 2 ganger til dagen. Men da smører vi kun der hun er rød eller tørr.

Skrevet

Aldri brukt det,er 7 mnd nå.

Men når det blir som kaldest så skal jeg bruke kuldekrem i kinnene og på nese når vi er ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...