Topp 10. Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Ops, har nettopp spist biff..... og det vart servert med masse peppersaus, så jeg fikk ikke sett om den var godt gjennomstekt!! Tror den var gjennomstekt men kanskje lys rosa... slik at den forble saftig og ikke tørr.... Hva er det som er farlig med ikke gjennomstekt biff??? Noen oppmuntrende ord til ei bekymra kommende mor:)
Gjest Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Neida, det skal du ikke tenke på. En biff som ikke er hakket opp har nesten bare bakterier på overflaten. Det ornær seg:)
Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Eh, ja og når overflaten er stekt dør de, bare sånn at jeg ikke lager noen usikkerhet:)
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Hvis ikke jeg tar feil er det toxoplasmose. Men hvis det er tilfelle og mine opplysninger er korrekte tror jeg ikke du trenger å engste deg. Toxoplasmose finnes som kjent i katte avføring, og klarer derfor lite sannsynlig å komme seg inn i midten av en stakkars lettstekt biff. Uansett tror jeg ike det er katastrofe, jeg vet om utallige gravide, inkludert denne som ikke har klart å motstå en medium biff i svangerskapet, og det har alltid gått bra. Jeg sier ikke at du skal fyre i gang og spise biffen din rå, men denne ene gangen tror jeg neppe har gjort skade. Så pust rolig du vennen, småen har det nok bra.
Birthen Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Listeria er også inni kjøttet, derfor man skal steke det helt. Men ikke stresse! Er veldig sjeldent i Norge, så sikkert ikke noe å bekymre seg for.
Topp 10. Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 Huff, tusen takk!! Man blir jo litt bekymret når man tenker seg om i ettertid!! Har ikke hatt så mye hystrei ang det med mat, men begynte å tenke på det selvfølgelig etter dette supre måltidet!! Vil jo ikke gjøre noe som kan skade den lille i magen!! Får håp at ingen skade har skjedd!!! Huff, ikke enkelt med alle disse bekymringene som kommer og går.... Men tusen takk!!!
togutter-08og10 Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Syns å huske at jeg leste i boken til Gro Nylander at gjennomstekt kjøøt gjaldt svin og sau/lam. det sto ingenting om oksekjøtt der. Biff er jo okse. Kylling er selvfølgelig også viktig å gjennomsteke, men det gjelder alle og ikke bare gravide. Tror du skal ta det helt med ro og ikke engste deg. Har selv også spist litt rød biff. Var hos svigers i uke 5 og ville ikke at de skulle skjønne noe, sa bare at jeg hadde funnet ut at magen min tålte godt stekt biff best, he he.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Hvis du er veldig bekymra er det jo bare å ta en telefon til legekontoret ditt og ta en blodprøve da! Det har jeg gjort et par ganger!
Blå + en i magen Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg spiser ikke gjennomstekt biff, den er rosa inni og godt stekt utenpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå