Gå til innhold

Feber...gjerne raske svar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 20 mnd har hatt feber opp i 39.5 hele forrige uke.Så hadde han 2 dager helt feberfri.Og så har det begynt med feber igjen helt opp i 40.6.gir han paracet og da går den ned litt og han leker fint.Men blir jo så slapp igjen når den stiger igjen.Drikker bra men har ikke spist på 1.5 uke...Er jo så bekymra og legen sier det bare er virus og at det enerste jeg kan gi han er hostesaft fordi han hoster noe.Og ikke gi for mye paracet-men hva gjør man da når ungen har feber i over 40.Syns det er ekkelt jeg.Andre med erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen annen lege du kan prøve? Jeg ville ikke slått meg til ro med et sånt svar nei...Sløvt. Og gi paracet når tempen passerer 40. Det må jo være grusomt vondt for ungen og det...

Skrevet

Gå til legen igjen, evt en annen lege. Få tatt en crp. Er mulig den er høyere nå, og at han trenger antibiotika likevel. Ikke slå deg til ro med at det vil gå over. Særlig nå som han har feber igjen.

Og bare for å ha sagt det, så hadde gutten min lav crp for snart et år siden, men ble til slutt veldig syk (hadde lungebetennelse forårsaket av virus). Han måtte på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...