Gå til innhold

gi meg deres tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere har vært gjennom dette nå,så jeg håper på et godt råd eller to.

lille klompen holder meg våken til langt på natt.sovner som regel når han blir lagt,men våkner igjen,å holder det gående til langt ut i di små timer.sist nå var kl 2....hva gjør dere,for å snu dette?? jeg har gitt flaske,til nå.men nå er jo den etterlengta tanna kommet,så da må vel den bort snart.

å,hva pusser dere egentlig tanna med? sist jeg hadde små,så var det jo fluortabl oppløst i vann.

å hva gjør jeg for å få han til å spise mat??? der har jeg prøvd alt!!

håper på noen gode tips her,hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flasken må bort. Den trenger han ikke lenger.

Om den blir borte tror jeg du vil merke en økt interesse for maten, for ingen barn sulter seg om de får velge...

Så er det å innføre strenge rutiner, der gutten skjønner at etter at det er natta, er det ingen mer fest. Aldri ut av sengen og ingen partydrikke...

Tannpuss som for eldre barn. En babytannbørste som er myk og god, og så har du like mye barnetannkrem på som lillefingerneglen hans...

Måka får flour også. En halv tabelett om kvelden.

Jeg lar Måka holde den litt selv også, og tygge på den. Det synes han er stas.

Mat må bare introduseres jevnlig. Gi ham noen brødbiter med leverpostei el likn. og så lar du ham spise selv...

Ellers så må man avlede litt med hyggelig eller spennende ting, slik at han glemmer bort å nekte å spise...

Jeg tror mye er gjort dersom du slutter med flasken.

Lykke lykke til!

Jeg heier for full musikk

Klem klem

Skrevet

Leah vår var natterangler lenge...veeeeeldig lenge.... Slitsomt, men jeg kan love deg at det blir bra til slutt!

Slet mye med å bli kvitt flaska på natterstid... eller rettelse, hun har den faktisk fortsatt... tom.... i armkroken;=) I stedet for kosedyr, så har hun altså en gammel tåteflaske!

Å pusse tenner er ikke alltid bare lett på slike små... jeg kjøpte den tannbørste-saken som kan tres på finger'n. Med den og tannkrem kjøpt på apoteket... Solidox sin "min første tannkrem"... så ble riskornene rene med en god del skrik...

Men tannpuss har også gått seg til her i heimen, fra å være reine helvete til å bli en morsom, glad sak. Hun ligger nå og roper AAAAAA så høyt hun kan!

Mine barn er matelskere... (som sin mor;=)... så der kan jeg dessverre ikke komme med noen tips!

Skrevet

Ser du har fått gode råd. Men ingen skal tvinges til å spise!!!

Knerten har ikke vært særlig glad i mat. Men etterhvert så tok han nå en brødskive med smør. Pålegg var æsj...... men helt av seg selv så begynte han og skulle ha det som Storebror spiser. Alt var ikke like godt. Og ingen av mine har likt/liker leverpostei.(selv om jeg trodde alle barn spiste det)

Men nå spiser Knerten både servelat og makrell i tomat. Ikke dårlig for en som ikke var særlig glad i noe som det var smak i.

Skrevet

Huff da, du skal visst alltid ha noe å stri med da, gogutklatten :)

Jeg stemmer i koret over her, vekk med flaska og inn med tannkremen!!

Vi beholdt flaska en stund, men med vann på. Gikk over til tutekopp i senga og etterhvert trengte hun ingeting (he he, merkelig det der....) Hun skjønte raskt at det var om å gjøre å hive innpå kveldsmat og melk før tannpussen. Vi brukte også den "kondomtannbørsten" til å tre på fingeren. Hun hadde sin egen i tillegg og mens hun tygde på den snek vi oss til med fingebørsten... Tenk så stas, tann OG tannbørste :)

Matlysta blir bedre med en gang du reduserer på melkeflaskene. I know :)

Kjør på!!

Skrevet

Så flott da gogutt Klatt`n !

To kvelder på rad kan fort bli en vane vet :o)

Tannbørste må vennes til, så snart vil han nok synes det er helt greit. Tilby bare vann på kopp så berger du riskornet til det faller ut av seg selv. Får han bare vann så vil han etterhvert venne seg til det, men venner han seg til saft eller juice så vil han bare ha det.

Fortsett som du stevner så får du natteroen tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...