Gå til innhold

Er folk generelt så "blinde og dumme" ???? Ang tabloid

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tabloid nå så var det jo diskusjon om julebord og alkohol....

Og jeg leste sms etter sms om

-At folk måtte da får ta en drink

-Hva er problemet med dette da?

-Det er jo bare en gang i året

-Det er jo voksne folk

osv osv osv...

Hørte jo også innringerne som sier det samme...

Men er vi mennesker så blindet???

Noen som tenker på at det faktisk kan være alkoholikere på arbeidsplassen???

Folk syns du er rar hvis du ikke drikker??

Folk drikker seg vikrelig snydens???

Tenker folk i det hele tatt?????

For en alkoholiker er det ikke alltid så lett, og hvertfall ikke når folk begynner og MASE på at man skal "bare" ta seg en øl... Ofte stopper d jo da naturlig nok ikke med den ene ølen...

Men er mennesker så blinde og dumme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, med en far som er tørrlagt alkoholiker. Folk er jaggu frekke nok til å mase på den som ikke drikker.

Så ikke tabloid og vet derfor ikke helt hva det gikk ut på i dag.

Skrevet

Har en misstanke om at folk som gidder å ringe/tekste til sånne programmer, ikke akkurat representerer gjennomsnittsnordmannen...

Skrevet

D håper jeg virkelig du har rett i...

Skrevet

Ja ikkesant jeg blir helt satt ut jeg..........

Skrevet

Det er jo også en noen mennesker som er pinlige nok til å, unnskyld uttrykket, pule rundt, med kolleger på julebord. Dersom de faktisk mener det de sier om at fylla har skylda, så har de muligens et lite problem med å begrense seg.

På min arbeidsplass vil nesten ingen gå på julebord fordi noen blir så sinnsykt fulle. Dessuten får vi ikke med oss mer enn halvparten på HMS-tur av samme grunn.

Det er jo ganske ødeleggende for miljøet. Vi har valgt å fokusere på julekos i arbeidstiden. Da blir det litt hver dag og litt ekstra på fredagen, og helt uten at noen driter seg ut.

Skrevet

Så ikke tabloid, men julebordene har jo fått "rykte" for å være en unnskyldning for fylla... Derfor går hverken jeg eller mannen min på våre respektive jobbers julebord! Nå er jo jeg gravid, så kan ikke drikke og vil derfor føle meg helt utenfor.. Og det er kjempesynd!!!!!!!!!!! Hvorfor skal man ikke kunne være med og være en av gruppa!

Tror julebord tradisjonen trenger en saftig opprensning, og en ny vri...... Å gå på fylla kan man alltids gjøre utenom hvis behovet er så stort!

Skrevet

Ja ikkesant.... Man blir jo utenfor hvis man velger og takke nei... Og folk lurer på om d er noe galt liksom...

Ser f eks inne på snartmamma, der er de med termin i juni juli livredde for hva de skal gjøre på julebordet....

De må liksom finne på en unskylding for og ikke drikke....

Er det liksom sånn d skal være?? hjelpes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...