Gå til innhold

Hei damer! Trenger litt hjelp ang .amming nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa er 3 måneder nå og jeg fullammer. Var på hs for et par dager siden for 3 måneders kontrollen. Alt var supert bare det at hun har blitt litt slank, skal tilbake snart og veie igjen. Går sikkert bra.

Saken er den at jeg merker også at hun ikke får nok mat, roter og hyyyyler om kvelden og det tar laaang tid før hun får i seg kvoten sin så hun kan sovne.

Nå pumper jeg om morningen og gir henne flasken på kvelden. Fikk det igår (og et par andre kvelder før) og hun sovnet som en stein kl 2000 rett etter flasken. Ellers sovner hun 2100 213. Så teorien min stemmer jo da.

Mme er ikke aktuelt for min del, ikke for at jeg har noe imot det. Leste i boken fra helsedirektoratet at man heller skal gi fast føde over morsmelk om de krever mer mat når de er 4 måneder.

Uansett...hvordan skal jeg på en grei måte øøøøke produksjonen min igjen så jeg kan hålle ut med fullamming i hvertfall en måned til???

Jeg kan jo iof pumpe videre til kveldsflasken, men ja dere forstår sikkert=)

Tak på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Fikk lyst å tipse deg om denne linken, kveldsmasing og ammimg

;-) ikke unormalt å ha lite melk om kvelden.

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Ellers for å øke produksjonen er vel det som hjelper å legge henne til brystet så ofte hun ønsker det. Slitsomt ja, men større etterspørsel gir mer produksjon. Prøv å tømme brystene ved hvert måltid, evt pumpe tomt. Her hørt at økedagene ved tre-måneds alderen er harde, har selv en gutt som blir tre mnd i morgen og merker han trenger mer nå.

Hvis du går inn på ammedebatten, er der sikkert flere gode råd å få der.

Lykke til!

Skrevet

Det er heller ikke så lurt å gi utpumpet melk på kveldstid. Denne melken inneholder ikke det samme fettet som kveldsmelken har. Jeg satt gjerne et par timer å ammet en makkete unge på kveldstid da hun var 3 mnd. Byttet bryst ofte. Jeg fullammet til 6 mnd:-)

Skrevet

Hmm...Fikk tips om å pumpe om morgenen for å gi på flaske om kvelden, det øker faktisk produksjonen å gjøre det. Gjorde det i en uke eller så, og så hadde produksjonen min økt sånn at Leah fikk nok med bare pupp på kvelden..Kanskje det hjelper for dere også? :)

Skrevet

Jepp det har jeg gjort i to dager nå. Imorgen blir det pumping og i tillegg legge henne til brystet oftere under dagen.

Skal kjøre beinhardt en ukes tid nå så får vi se om det hjelper. Burde jo gjøre det da=)

Har gitt henne flaske nå i kveld og igår kveld med pumpet morgenmelk. Måtte hvile litt bare. Og se om det stemte at hun var sååå sulten på kvelden og at jeg ikke hadde nok. Og det stemmer jo for nå både i går og i kveld la hun seg kl 2000 mot 2130 før så det er forskjell.

Hun får jo nok da...tilslutt, men det taaar såååå lang tiiiid.

Hadde vært stas og fullamme i 6 måneder som er anbefalt=)

Takk for tipsene damer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...